این مسئول ادامه داد: با توجه به گرایشات موجود در کودکان و نوجوانان، مدارس باید بتوانند آنها را مدیریت کنند و در جهتگیری صحیح این تمایلات نقش داشته باشند.
وی افزود: آموزش کارآفرینی از نظر همه زمینههای اجتماعی و اقتصادی به نفع دانشآموزان است، زیرا به کودکان یاد میدهد آزادانه فکر کنند و مهارتها و استعدادهای خود را پرورش دهند به همین دلیل والدین و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزش باید این مهم را تقویت کند.
موسوی خواستار آموزش مشاغل به کودکان شد و تصریح کرد: خانوادههــا، ســازمانهای مردم نهاد، دانشگاه و برخی نهادهای فرهنگی از جمله ظرفیتهای موجود در اطراف مدارس هستند که به خوبی میتوان از آنهــا بهره برد. برخی ظرفیتها نیز در داخل مدرسه موجود است. فعالیتهای مداوم و مستمر مانند بوفه مدارس و دیگر خدمات ممکن، موردی و مقطعی مانند بازارچههای خیریه، پروژههای درسی، بازدیدهای عمومی و اختصاصی از جمله این ظرفیتها هســتند.
رئیس اتاق اصناف زنجان یادآور شد: باید فرهنگسازی در کودکان به گونهای باشد که خود آنان نیز مشتاق آموزش حرفه و توانمندی باشند و بهتر است کودکان علاوه بر کلاسهای علمی، آموزشی و ورزشی که در طول سال تحصیلی و ایام تابستان از آن بهره میبرند از همان دوران با مشاغل مختلف آشنا شوند تا در آینده بتوانند موفق باشند.
انتهای پیام