صفحه اصلی / استان ها / زنجان / وضعیت بازار مسکن زنجان پس از فراز و فرودهای تابستان

وضعیت بازار مسکن زنجان پس از فراز و فرودهای تابستان

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل زنجان گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود است.

مسکن

سیدابوالفضل طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مسکن در استان نسبت به شوک قیمتی که در تابستان شاهد آن بودیم کاهش یافته ولی هنوز قیمت‌ها بالا است.

این مسئول ادامه داد: با وجود این بالا بودن قیمت‌ها، تعداد واحدهای مسکونی که در معرض فروش قراردارند، کم است ولی در کل می‌توان گفت که بازار مسکن در استان راکد شده است و خرید و فروش چندانی در بازار مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به عرضه و تقاضا بازار مسکن استان زنجان، افزود: در تابستان مقدار عرضه کمتر از تقاضا بود و بازار با مازاد تقاضا مواجه بود که رکود ساخت‌ساز در سال‌های گذشته دلیلی بر به وجود آمدن مازاد تقاضا در بازار شده بود.

طاهری تصریح کرد: قیمت مصالح در ماه‌های اخیر تقریبا دو برابر افزایش یافته ولی با این وجود در روزهای اخیر دسترسی به مصالح ساختمانی راحت‌تر شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل زنجان با بیان اینکه در بخش مسکن دو نوع متقاضی وجود دارد، تاکید کرد: مصرف‌کنندگان واقعی و سرمایه‌گذاران، متقاضیان بازار مسکن به شمار می‌روند و تغییرات هیجانی قیمت به دلیل فعالیت سوداگران در بازار اتفاق می‌افتد و در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که تغییرات در وضعیت بازار مسکن موازی با تغییرات بازار طلا و ارز است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.