صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / وزیر صمت: نیازی به واردات لوازم خانگی نداریم
وزیر صمت: نیازی به واردات لوازم خانگی نداریم

وزیر صمت: نیازی به واردات لوازم خانگی نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به فراهم شدن فرصت مناسب در زمینه لوازم خانگی در کشور و توانایی تامین در این بخش، نیازی به واردات در این بخش نداریم.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا رحمانی روز جمعه در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با اشاره به پیشرفت صنعت لوازم خانگی در کشور افزود: این محصولات با وجود کیفیت برابر با محصولات مشابه خارجی در بسیاری از موارد قیمت هایی با یک سوم قیمت آن محصولات دارند و بعد از افزایش تیراژ تولید، قیمت ها بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد.
وی تنوع و کیفیت محصولات لوازم خانگی داخلی را خاطرنشان کرد و گفت: فعالیت مستمر و موثر بخش‌خصوصی دلیل توسعه در صنعت لوازم خانگی است و در همین زمینه باید موانع برطرف شود که در این چارچوب، وزارت صمت پیشقدم خواهد بود.
رحمانی، محصولات جدید ارائه شده در این نمایشگاه را در سطح محصولات روز دنیا بویژه محصولات نام آشنای اروپایی دانست و گفت: از نظر تنوع نیز نسبت به سال قبل تغییرات قابل توجه و چشمگیری در این نمایشگاه دیده می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت محصولات ارائه شده را برای رفع تمامی نیازهای خانوار کافی دانست و افزود: تولیدکنندگان داخلی قول داده اند که با تمام قوا در زمینه رفع نیازهای خانوارهای ایرانی تولید ملی را در حوزه لوازم خانگی افزایش و به وفور در دسترس مردم قرار دهند.
رحمانی، خودکفایی در زمینه لوازم خانگی را نقطه عطفی در اقتصاد کشور معرفی کرد.
وی با اشاره به کاهش قاچاق لوازم خانگی، از تشدید برخورد در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: با کاهش قاچاق در این زمینه در اثر تشدید برخورد فرصتی استثنایی برای این حوزه با بیش از ۴٠٠واحد فعال به وجود آمده است.
وزیر صمت با اشاره به وسعت حوزه لوازم خانگی اضافه کرد: نقش قابل توجه تولیدکنندگان لوازم خانگی در اشتغال زایی و اقتصاد کشور غیرقابل انکار است و تمامی استان های کشور نیز به نوعی با این صنعت درگیر هستند.
رحمانی جلوگیری از ورود لوازم خانگی خارجی به کشور را از جمله سیاست های حمایتی دولت از این صنعت برشمرد و گفت: کالاهای ایرانی در حوزه لوازم خانگی در شرایط تحریم محصولاتی قابل رقابت با برندهای خارجی تولید کرده اند.

**خدمات رسانی به مردم حتی در روزهای تعطیل نباید متوقف شود
رحمانی در ادامه درباره خواسته های فعالان صنفی در حوزه لوازم خانگی گفت: بیشترین نکته ای که درخواست های فعالان این حوزه تاکید شده تسهیل امور است. در زمان حاضر شرایط ایجاب می کند که بیش از گذشته در زمینه تولید فعالیت داشته و خدمت رسانی و تولید در هیچ صورتی نباید حتی در تعطیلات رسمی کشور تعطیل شود.
وی بازارهای صادراتی را هدف بعدی در صنعت صادرات کشور عنوان و تصریح کرد: اگر تحریم محدودیت هایی را به کشور تحمیل کرده فرصت هایی هم ایجاد کرده که پیشرفت در این صنعت از جمله آنهاست.
به گفته وزیر صنعت، کیفیت اکثر محصولات لوازم خانگی ایرانی در سطح کالاهای خارجی است و با تمرکز برروی توسعه این صنعت می توان علاوه بر پوشش بازار داخلی در بازارهایی صادراتی به خوبی درخشید.

**تسهیل در تامین مواد اولیه تولید کنندگان
رحمانی در عین حال با من اشاره به تامین مواد اولیه تولیدکنندگان افزود: بخش عمده ای از مواد اولیه تولیدکنندگان در داخل قابل تامین است به طوریکه محصولاتی نظیر پتروشیمی، فولاد و سایر مواد اولیه از این دست در داخل کشور تامین می شود و خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: تولید فولاد ۲٫۵، مس ۱٫۵ و آلومینیوم ۱٫۳ برابر از مصرف داخلی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و توزیع نیز تسهیل خواهد شد.
رحمانی همچنین از تسهیل توزیع مواد اولیه وارداتی برای کالاهای ضروری مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: همه دستگاها به ویژ ه گمرک ، بانک ها ودیگر نهادها باید شرایط را برای تولید کنندگان تسهیل کنند تا مشکلی برای تامین مواد اولیه تولیدگنندگان پیش نیاید و مردم در کمترین زمان بتوانند به مواد مورد نیار خود دست پیدا کنند.
اقتصام**۶۹۸۴** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.