صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / مدیریت هزینه‌ها از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت است

معاون کل وزارت بهداشت:

مدیریت هزینه‌ها از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت است

معاون کل وزارت بهداشت مدیریت هزینه‌ها را از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت عنوان کرد.

دکتر حریرچی

به گزارش کسب و کار نیوز، در نشست دکتر ایرج حریرچی با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و روسای مراکز درمانی در رشت، نحوه استقرار استانداردهای بسته سیاستی مدیریت هزینه‌های درمان، دارو و تجهیزات در گیلان بررسی شد.

حریرچی هدف از سفر خود به گیلان را در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت برای برگزاری جلسات ادواری در دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: این جلسات ادواری برای ارزیابی عملکرد، تشریک مساعی و انتقال تجربیات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دانشگاه‌های مهم قطب یک وزارت بهداشت است. این دانشگاه اخیرا برای استقرار نظام ارجاع و خرید متمرکز دارو و تجهیزات، زیر ساخت‌های خوبی ایجاد کرده و موفقیت‌های را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات عملکرد دانشگاه‌های مختلف در خصوص طرح تحول سلامت، افزایش خدمت رسانی به مردم، ارایه خدمات با کیفیت‌تر به مردم و محافظت مالی بیشتر از مردم، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این نشست‌ها همچنین دانشَگاه‌ها با ذکر موفقیت‌ها و موانع پیش رو با انتقال برخی از تجربیات بستر رشد و ارتقاء سایر دانشگاه‌ها را فراهم می‌کنند.

حریرچی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان موفقیت‌های خوبی را در زمینه استقرار نظام ارجاع الکترونیک و خرید متمرکز دارو و تجهیزات که منجر به ارایه خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها شده به دست آورده است و عملکرد مدیریتی این دانشگاه، جزء عملکردهای مثبت وزارت بهداشت است و روند توسعه خوبی را طی می‌کند. در این زمینه، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استعداد بهتر شدن را نیز دارد.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم گیلان شایستگی بیشتری برای دریافت خدمات درمانی دارند و طوری باید برنامه ریزی کنیم که حداقل ۹۰ درصد خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این استان انجام بگیرد و این امکان هم در زیر ساخت‌ها و هم در پزشکان گیلان وجود دارد. ارجاع بیمار به بیرون از استان گیلان باید به استثنائات و مواقع خاص محدود شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.