صفحه اصلی / استان ها / گیلان / راه‌آهن قزوین-رشت با حضور رییس جمهور افتتاح می شود
راه‌آهن قزوین-رشت با حضور رییس جمهور افتتاح می شود

راه‌آهن قزوین-رشت با حضور رییس جمهور افتتاح می شود

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت امروز با حرکت اولین قطار مسافربری به طور آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: در ماه های آتی با حضور رییس جمهور افتتاح رسمی این پروژه انجام می شود.

ایستگاه راه آهن تهران - نوروز ۹۷

به گزارش کسب و کار نیوز، قطار مسافربری راه‌آهن قزوین – رشت که از صبح امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه، مصطفی سالاری استاندار گیلان،نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی به سمت گیلان در حرکت بود، به ایستگاه آخر خود در روستای فلکده رشت رسید.

دکتر نوبخت در ایستگاه فلکده به خبرنگاران گفت:امروز برای گیلانیان یک روز تاریخی و خاطره ای خوش به شمار می آید زیرا مطالبه و انتظاری که سالها از مسئولان برای اتصال گیلان به شبکه راه آهن سراسری کشور و سایر استان ها و شبکه جهانی داشتند تحقق یافت.

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت امروز با حرکت اولین قطار مسافربری به طور آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت،تصریح کرد: در ماه های آتی با حضور رییس جمهور افتتاح رسمی این پروژه انجام می شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی نسبت به افتتاح این پروژه حساسیت بالایی دارد و تاکید ایشان زود به سرانجام رسیدن راه آهن قزوین رشت به منظور توسعه زیرساخت های حمل و نقلی،آبادانی کشور و احساس رضایت هموطنان است.

وی افزود: کار ما با اتمام قطعه قزوین – رشت به تازه گی آغاز شده و هم اکنون پروژه در مسیر رشت به سمت انزلی به دوشاخه تبدیل می شود که یک شاخه به بندر انزلی و دیگری به بندر کاسپین در منطقه آزاد می رود.

نوبخت با ابراز امیدواری برای اجرای طرح حمل و نقل دریایی به صورت ریلی خاطرنشان کرد: قطعه بعدی برای اینکه کشورهای همسایه هم بتوانند از این راه اهن استفاده کنند باید به آستارا مرتبط شود.

این مسئول تصریح کرد: در تلاشیم تا در زمان افتتاح رسمی این راه آهن، اتصال ریلی رشت به آستارا را رسما آغاز کنیم.

سالاری استاندار گیلان در ادامه نیز به خبرنگاران با ابراز خرسندی از ورود اولین قطار مسافربری به گیلان اظهار کرد: طی دو تا سه ماه آینده با حضور رییس جمهور به گیلان افتتاح رسمی برای استفاده عموم مردم محقق می شود.

وی با اشاره به بخش های تکمیلی این پروژه افزود: پروژه اتصال راه آهن قزوین- رشت به انزلی عملا آغاز شده و مسیر بعدی آستارا است که مسیر کریدور شمال جنوب را تکمیل و ما را به اسیای میانه و همچنین خلیج فارس را به خزر و شبکه ریلی ما را به اروپا متصل می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در گیلان به منظور تقویت اقتصاد داخلی و نیز توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: کاهش بار ترافیکی محورهای مواصلاتی و کیفیت افزایی به جریان سفر در کنار ارائه خدمات مطلوب به گردشگران آبادانی استان و افزایش اشتغال پایدار را به همراه دارد.

سالاری در پایان علاوه بر ریاست محترم جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، از همه مسئولان استان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در اجرای این پروژه تشکر کرد و گفت: نقش استانداران قبلی و کسانی که در ایام گذشته برای اجرای پروژه راه آهن تلاش کردند نیز شایسته تقدیر هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.