صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / مشارکت کودکان ایرانی در کتاب خوانی لذتبخش است
مشارکت کودکان ایرانی در کتاب خوانی لذتبخش است

معاون سازمان جهانی یونیسف:

مشارکت کودکان ایرانی در کتاب خوانی لذتبخش است

معاون آسیایی و شمال آفریقای سازمان جهانی یونیسف هم زمان با هفته کتاب ضمن بازدید از باشگاه های کتاب خوانی تهران گفت: خوشحالم کتاب خوانی موجب مشارکت کودکان شده است و آنها درباره کتاب گفت‌وگو می‌کنند و صرفا به خواندن محدود نمی‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «برتراند بنول» معاون آسیایی و شمال آفریقا سازمان جهانی یونیسف، نیکنام حسین‌پور دبیر بیست ‌و ششمین دوره هفته کتاب، علی اصغر سیدآبادی مشاور برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم حیدری دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار ضمن بازدید از باشگاه‌های کتاب خوانی تهران در نشستی با کودکان و نوجوان‌های باشگاه کتابخوانی «لبخند خدا» به عنوان باشگاه‌ برگزیده دوره پیشین جام باشگاه‌های کتاب خوانی، به گفت و گو با کودکان حاضر در این باشگاه فرهنگی پرداختند.
بنول در این برنامه گفت‌: این نکته را خیلی پسندیدم که کتاب خوانی موجب مشارکت کودکان شده است و آن‌ها راجع به کتاب گفت‌وگو می‌کنند و صرفا به خواندن محدود نمی‌شوند. مورد دیگر که بسیار از دیدن آن خوشحال شدم این بود که کودکان با پیش‌زمینه‌های فرهنگی متفاوت دور یکدیگر جمع می‌شوند و درباره کتاب صحبت می‌کنند. البته اگر بشود کتاب با خط بریل برای کودکان نابینا فراهم کرد، مطمئنا این اقدام برای این قشر آسیب‌پذیر بسیار مثبت خواهد بود.
معاون آسیایی و شمال آفریقای یونیسف ادامه داد: با وجود همه این پیشرفت‌ها، اما مردم می‌دانند که مشکلاتی وجود دارد. برای مثال کودکانی که دارای معلولیت هستند و کودکان و نوجوانانی که در معرض خطر مانند مواد مخدر هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. همچنین دولت و یونیسف نیز باید فعالیت‌های بیشتری را برای کمک به زندگی بهتر کودکان انجام می‌دهند. به نظرم خوب است دیگر دوستان و همسن و سالان را به باشگاه‌ها دعوت کنید و در این راه سازمان‌ها و نهادها نیز با یکدیگر همکاری کنند.
بر اساس این گزارش از روابط عمومی خانه کتاب، بنول در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شرایط سخت کودکی و کتابخوانی‌اش گفت: خانواده من اهل کتاب بود و پدر و ماردم ما را به کتابخوانی دعوت می‌کردند. صادق هدایت نویسنده محبوب من در دوران جوانی بود و خاطرات زیادی از کتاب‌های او دارم.
در ادامه مراسم نیز کتاب «صد نامه» در برگیرنده نامه صد کودک و نوجوان به نویسندگان محبوبشان رونمایی شد.
بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به دبیری نیکنام حسین پور از ۲۴ آبان تا اول آذرماه در سراسر کشور برگزار می شود.
فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۴

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.