صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / درخشنده: اهمیت تربیت کودکان را در آثار سینمایی حفظ کنیم
درخشنده: اهمیت تربیت کودکان را در آثار سینمایی حفظ کنیم

درخشنده: اهمیت تربیت کودکان را در آثار سینمایی حفظ کنیم

کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» گفت: توجه به تربیت کودکان و نوجوانان برای امیدواری به نسل آینده کشور باید بیش از بیش مورد توجه آثار سینما باشد.

«پوران درخشنده» روز پنجشنبه درباره اهمیت توجه به سینمای کودک و نوجوان در تربیت فرزندان به خبرنگار سینمایی ایرنا، گفت: کودک و نوجوان از خاستگاهی به اسم «خانواده» می‌آید، خانواده‌ای که باید مسیر و بستر رشد و آگاهی را فراهم کند و تاثیر اصلی را بر آینده فرزندانش دارد؛ اگر بچه‌ها در شرایط خوبی رشد نکنند و نگاه تربیتی درستی به آن‌ها وجود نداشته باشد، نمی‌ توانیم به نسل آینده امیدوار باشیم.
وی افزود: از آن‌جا که بچه‌ها برایم اهمیت ویژه‌ای دارند، در فیلم‌هایی که کار کرده‌ام و مورد علاقه‌ام بوده‌اند، بحث تربیتی برایم مهم بوده است.
درخشنده نگاه روان‌شناختی به کودک برای تربیت او را بسیار مهم دانست و افزود: داشتن نگاه درست به تربیت کودکان هم از جانب خانواده و هم از جانب معلم‌ها و مدرسه در آینده آن‌ها بسیار مهم و موثر است.
کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی زنند» تاکید کرد: از آن‌جا که فیلم‌ و سینما می‌تواند در ایجاد یک نگاه درست موثر باشد، از مسیری که در این حرفه انتخاب کرده‌ام راضی هستم، چون فکر می‌کنم توجه به مساله تربیت و رشد کودکان آینده روشن‌تری برای آن‌ها رقم می‌زند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره های سینمایی با موضوع کودک گفت: مثلا جشنواره رشد در ابتدای راه نقش خیلی مهمی را پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی کرده بود اما متاسفانه سال‌ها این هدف به فراموشی سپرده شد ولی همچنان پایگاه و جایگاه مهمی است و برای رشد و تربیت فرزندان ما اهمیت دارد چون به نوعی رابط بین خانه، مدرسه و جامعه است.
درخشنده با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد، آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌ها باید این جایگاه را تقویت کنند و توجه جدی به آن داشته باشند، افزود: به نظر من به‌عنوان یک فیلم‌ساز اگر این موضوع جدی گرفته نشود، جشنواره رشد این جایگاه مهم را از دست می‌دهد.
این کارگردان سینما شناخت فیلم‌سازها و خرید فیلم‌های خوب و نمایش آن‌ها در مدارس را یکی از نتایج خوب برگزاری جشنواره رشد دانست و خاطرنشان کرد: لازم است در مدارس زنگی به اسم زنگ سینما داشته باشیم و فرصتی برای فیلم دیدن در جمع به کودکان بدهیم تا همراه یکدیگر فیلم را ببینند و به محتوای آن فکر کنند.
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که کار خود را از ۲۵ آبان آغاز کرده است، روز جمعه ۲ آذر با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۰۵۵**

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.