صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / رواج مصرف لوازم آرایشی در مهدهای کودک و جشن‌های تولد کودکان!
رواج مصرف لوازم آرایشی در مهدهای کودک و جشن‌های تولد کودکان!

مدیر نظارت معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی هشدار داد؛

رواج مصرف لوازم آرایشی در مهدهای کودک و جشن‌های تولد کودکان!

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی از کاهش سن مصرف لوازم آرایشی بویژه در بین کودکان خبر داد و گفت: رواج مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کودکان با سنین پایین، زنگ خطری است که در مهدهای کودک و در جشن های تولد کودکان به صدا در آمده است.

آرایش کودکان

به گزارش کسب و کار نیوز، حاجی قلیزاده در جمع خبرنگاران گفت: مصرف بی محابای این محصولات، باعث ورود مقدار قابل توجهی ماده سمی به بدن این کودکان خردسال می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به سلامت آنان وارد کند.

وی با اعلام رکوردار بودن کشورهای جهان سوم در زمینه ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله (اضافه وزن، فشار خون، بیماری های قلبی و…) تصریح کرد: عواملی همچون تغذیه نامناسب، آلاینده ها و شیوه نادرست زندگی و… از جمله مهمترین عامل ابتلا به بیماری غیر واگیر است.

حاجی قلیزاده، عنصر اصلی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر آگاهی و عمل به موازین بهداشت دانست و بر نقش مدیران سالن‌های زیبایی به عنوان مشاوران مشتریان تاکید کرد و گفت: میزان مصرف کالاهای آرایشی در کشور به صورت چشمگیر بالاست که سهم عمده این محصولات مصرفی محصولات غیرمجاز و قاچاق است که از مبادی غیرمجاز و شرایط نگهداری غیر مجاز وارد کشور شده و کیفیت این محصولات قاچاق و غیر مجاز قابل تامل است. مصرف این کالاهای غیرمجاز زمینه ورود انواع مواد آلاینده به بدن و شروع انواع بیماری های غیر واگیر را باعث می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی به درج ادعاهای اغواگرانه در تبلیغات این کالاها اشاره کرد و گفت: نبود قوانین محکم در تبلیغات لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور و عدم کنترل و نظارت بر تبلیغات ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی از دیگر مشکلات این حوزه است. بیشترین موارد تقلب در کالاهای آرایشی خارجی مشاهده می‌شود.

وی توصیه کرد: شهروندان از خرید مواد آرایشی فله و ترکیبی اجتناب کنند و از محصولاتی که دارای برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است خریداری کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.