پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / «تماس بان» مشکل از دست دادن تماس های مشترکان را حل کرد
«تماس بان» مشکل از دست دادن تماس های مشترکان را حل کرد

«تماس بان» مشکل از دست دادن تماس های مشترکان را حل کرد

سرویس رایگان «تماس بان» نگرانی افراد درباره از دست رفتن همه پیام ها در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه را برطرف کرده و به مشترک این امکان را می دهد که همواره از همه پیام های ضروری و غیر ضروری آگاهی یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نگرانی در باره امکان از دست رفتن یک تماس و پیام مهم در زمانی که تلفن همراه به ناگاه و یا در شرایط خاص از دسترس خارج می شود همواره به دغدغه مشترکان و به خصوص فعالان کسب و کارها در اپراتورهای تلفن همراه بدل شده بود.
همین دغدغه بود که اپراتور اول ارتباط سیار کشور را بر آن داشت تا چاره اندیشی کند که در نهایت به راه اندازی سرویسی رایگان به نام «تماس بان» منجر شد.
همزمان با راه اندازی این سرویس، همراه اول به مشترکان خود اعلام کرد: مشترکان این اپراتور از این پس از همه تماس های دریافتی خود مطلع خواهند شد و بدین ترتیب، چنانچه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه مشترک قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، «تماس بان» پس از اتصال مجدد تلفن همراه به شبکه همراه اول، شماره همه کسانی را که در این فاصله با مشترک مورد نظر تماس گرفته اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای وی ارسال خواهد کرد.

* قوانین و شرایط کلی استفاده از این سرویس رایگان
همراه اول قانون ها و شرایط کلی این سرویس را چنین برشمرد که امکان فعال سازی و استفاده از سرویس برای همه مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد، فعال سازی و غیرفعال سازی و بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک میسر خواهد بود.
همچنین فعال سازی و استفاده از سرویس تماس بان رایگان است، اطلاعات مربوط به تماس گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود و شماره تماس گیرنده بصورت کامل برای مشترک دریافت کننده تماس ارسال خواهد شد.
همراه اول اعلام کرد: چنانچه مشترک چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس ها به همراه ساعت و روز آخرین تماسِ از دست رفته در قالب یک پیامک به مشترک ارسال می شود.

* فعال سازی
فعال سازی و استفاده از این سرویس برای همه مشترکان رایگان است و مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد ۱ لاتین به شماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال کنند. مشترکان برای فعال سازی یا غیر فعال سازی و درخواست اعلام وضعیت سرویس می توانند کدهای زیر را به شماره ۹۹۱۴ ارسال کنند.

* سرویس تماس بان رایگان است
پس از راه اندازی سرویس «تماس بان» برخی در شبکه های اجتماعی مطلبی منتشر کردند که این سرویس رایگان نیست و برای مشترک هزینه به دنبال دارد.
اما همان زمان اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد: انتشار مطلبی با مضمون هزینه دار بودن استفاده از سرویس «تماس بان» کاملاً نادرست است.
همراه اول در اطلاعیه خود تاکید کرده است: فعال کردن و استفاده از سرویس «تماس بان» رایگان بوده و هزینه ای ندارد.
این اپراتور در پایان، ضمن مبهم دانستن منبع اینگونه پیام ها در شبکه‌های اجتماعی، از مشترکان خود درخواست کرده برای کسب اطلاعات صحیح به کانال‌های ارتباطی این اپراتور همچون پرتال اینترنتی(mci.ir)، مرکز تماس مشترکان(۹۹۹۰) و صفحات رسمی این اپراتور در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

حمایت از مستاجران با قانون ساماندهی بازار/ کاهش سود تسهیلات مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: مبلغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.