صفحه اصلی / استان ها / مازندران / احتمال آبگرفتگی معابر در غرب مازندران

مدیرکل هواشناسی استان هشدار داد؛

احتمال آبگرفتگی معابر در غرب مازندران

مدیرکل هواشناسی استان مازندران با بیان اینکه از بامداد شنبه کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه در مازندران مورد انتظار است، افزود: در روز شنبه آینده بارش در نیمه غربی مازندران از شدت بیشتری برخوردار است، بنابراین آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست

آبگرفتگی

سید محمدرضا رضوی در گفت و گو با ایسنا درباره پیش بینی وضع هوای مازندران گفت: براساس پژوهش آخرین نقشه های هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰  آبان و اول آذر آسمان استان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین سامانه بارشیِ آذرماه از عصرجمعه وارد مازندران می‌شود، افزود: در روز جمعه ۲ آذر آسمان استان نیمه ابری و از بعدازظهر شاهد آسمانی ابری خواهیم بود که این پدیده در سمت غرب استان با رگبار باران و وزش باد همراه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: از عصر جمعه ۲ آذر ، بارندگی و وزش باد ابتدا از مناطق غربی، آغاز و تا شب به تدریج مناطق مرکزی و شرقی مازندران را نیز در بر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران با تأکید بر اینکه زمان اوج بارش از بامداد شنبه تا اواسط روز شنبه با تقویت جریانات سردِ شمال تا شمال غربی است، تصریح کرد: بارندگی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در مازندران مورد انتظار است.

رضوی افزود: در روز شنبه ۳ آذر وضعیت جوی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به صورت سرد و بارانی و ارتفاعات ابری و مه آلود با بارش برف  همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در روز یکشنبه ۴ آذر آسمان استان نیمه ابری و از شب در غرب و ارتفاعات با بارش پراکنده همراه خواهد بود و در روز دوشنبه ۵ آذر نیز هوای استان ابری با بارش پراکنده و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

رضوی ادامه داد: از روز سه شنبه تا جمعه ۶ تا ۹ آذر نیز وضعیت هوای استان بصورت صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود. دریای خزر برای جمعه شب و روز شنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران در توصیه به باغداران گفت: باغداران مازندرانی نگران نباشند؛ باتوجه به اینکه طی ۱۰ روز آینده، سامانه بارشی داریم اما سرمای شدید و یخبندان که به مرکبات استان آسیب بزند را نخواهیم داشت.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.