صفحه اصلی / استان ها / قم / اتصال سیلوی قم به راه‌آهن ‌در حال اجراست
اتصال سیلوی قم به راه‌آهن ‌در حال اجراست

اتصال سیلوی قم به راه‌آهن ‌در حال اجراست

فرماندار قم گفت: در جهت ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل در انتقال کالاهای اساسی، اتصال سیلوی قم به راه آهن با 28 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

قطار

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، رضا سیار عصر‌ روز سه شنبه در بیست و یکمین جلسه کار گروه تنطیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات عنوان کرد: تعرفه حمل و نقل بار در تعیین قیمت کالاها اثرگذار است، از این رو  استفاده از ناوگان ریلی در حمل و نقل کالا مقرون به صرفه است و باید تمهیدات لازم در استفاده از ظرفیت ریلی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در جهت ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل در انتقال کالاهای اساسی، اتصال سیلوی قم به راه آهن با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

سیار بیان کرد: مدیریت بازار مانع از بحران و نگرانی مردم می شود در این ارتباط باید جلوی برخی از اقدامات خودسرانه در افزایش قیمت ها و زیاده خواهی در تعیین تعرفه ها گرفته شود.

وی در مورد تامین نهاده اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید تدابیر لازم در تامین نهاده های دامی و کشاورزی را اتخاذ کند و به ذخیره استراتژیک نهاده ها بپردازد تا کمبود نهاده ها موجب افزایش قیمت نشود.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد افزایش قیمت شن و ماسه در استان قم بوده ایم که باید بر اساس آنالیز تخصصی هزینه های تولید، تعرفه ها را تعیین کنیم.

وی گفت: برخی از کامیونداران به طور خودسرانه هزینه های حمل و نقل شن و ماسه را تا ۳۰ درصد افزایش دادند که این امر به ضرر تولیدکننده و مردم است.

در ادامه مجید آوری فرد مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: قیمت شن و ماسه در استان قم در گذشه پایین بود و حتی موجب ورشکستگی برخی از تولیدکنندگان شد و امروز این تعرفه ها افزایش بالایی دارد که در تعیین قیمت باید بازنگری شود.

وی تصریح کرد: توزیع به موقع کالاهای اساسی زمینه ساز تنظیم بازار می شود. در این ارتباط می توان از ظرفیت حمل و نقل ریلی در کاهش هزینه ها استفاده کرد.

آوری فرد عنوان کرد: جا به جایی کالاهای اساسی نیز باید به خوبی مدیریت شود تا بتوان از قاچاق کالا که لطمه زیادی به اقتصاد می زند، جلوگیری کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.