صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / شیر خشک شتر در خراسان جنوبی تولید می شود
شیر خشک شتر در خراسان جنوبی تولید می شود

شیر خشک شتر در خراسان جنوبی تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شیر خشک شتر نخستین بار در این استان تولید می شود و چهار کارخانه فرآورده های لبنی در این زمینه شرایط لازم را فراهم کرده اند.

سید جلال مدرسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چهار کارخانه مواد لبنی مجوزهای لازم را برای تولید شیر و دوغ پاستوریزه و سیب سلامت اخذ کرده اند و به زودی تولید شیر خشک شتر در برنامه واحد تولیدی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: تاکنون شیر خشک شتر در هیچ جای کشور تولید نشده است لذا خراسان جنوبی نخستین گام را برداشته و از این طریق صادرات هم خواهیم داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: به دلیل اینکه ماندگاری شیر شتر پاستوریزه یا به شکل دوغ، کم است به سمت تهیه شیر خشک رفته ایم که اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.
وی گفت: در این زمینه دوره های آموزشی با حضور شرکت های فعال برگزار شد و امروز و فردا نیز در مرکز استان دوره آموزشی با همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای شترداران برگزار می شود.
مدرسی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر شتر در خراسان جنوبی وجود دارد و روزانه ۲ تن شیر شتر در این استان تولید می شود که از نظر خواص درمانی و خوراکی بسیار مفید است.
وی گفت: خراسان جنوبی ۲۰ درصد جمعیت شتر کشور را به خود اختصاص داده و بعد از استان سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم جمعیت شتر کشور است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اقلیم استان برای پرورش شتر بسیار مناسب است افزود: باید به عنوان بخش دولتی شرایط ارگانیک مدنظر سرمایه گذاران را در استان تامین کنیم.
وی گفت: در پایان این دوره آموزشی که در ارتباط با نحوه دوشیدن بهداشتی شتر در حال برگزاری است، قراردادهایی با شترداران منعقد و از هفته آینده شیر شتر استان جمع آوری می شود.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.