صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمله وزیر دفاع انگلیس به طرح ایجاد ارتش اروپایی
حمله وزیر دفاع انگلیس به طرح ایجاد ارتش اروپایی

حمله وزیر دفاع انگلیس به طرح ایجاد ارتش اروپایی

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد، تمایل اتحادیه اروپا برای تشکیل یک ارتش اروپایی که رقیب ناتو باشد "ایده‌ای کاملا احمقانه" است و موجب تضعیف صلح و امنیت می‌شود.

گوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس

به گزارش کسب و کار نیوز، اظهارات گوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس به دنبال درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای یک “ارتش اروپایی حقیقی” مطرح شد. ویلیامسون از این کشورها انتقاد کرد که هدف ناتو در اختصاص دو درصد تولید ناخالص داخلی به امور نظامی را محقق نکرده‌اند.

او درباره جنبه‌های یک ارتش اروپایی به دیلی میل گفت: با قاطعیت اطمینان داشته باشید که بریتانیا، در دوران حضور من، هرگز بخشی از یک ارتش اروپایی نخواهد شد. این ایده‌ای کاملا احمقانه‌ است. ناتو در ۷۰ سال گذشته امنیت اروپایی را محقق کرده است و ما باید به آن افتخار کنیم. آیا ما باید با تشکیل یک قوای نظامی جداگانه آن را تضعیف کنیم؟ قطعا خیر. آغاز رایزنی درباره یک ارتش جدید اتحادیه اروپا خطرناک است و امنیتی که ناتو به برقراری آن متعهد است، به خطر می‌اندازد.  

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد: پیش از آنکه اروپا با جدیت طرح‌های تشکیل ارتش خودش را مورد ارزیابی قرار دهد باید بودجه مناسبی را برای ارتشی که در هفتاد سال گذشته از مرزهای آن مقابل تهاجم حفاظت کرده است، اختصاص دهد. اختصاص دو درصد تولید ناخالص داخلی نباید فراتر از توانایی پرداخت آن کشورهای ثروتمندی باشد که از طریق حفاظت ناتو، خصوصا تحت رهبری آمریکا و بریتانیا، به آن دست یافتند.    

فرانسه امسال حدود ۱.۸ درصد تولید ناخالص داخلی و آلمان ۱.۲ درصد را برای امور نظامی اختصاص داده‌اند. بریتانیا یکی از پنج کشور ناتوی ۲۹ عضوی است که حداقل دو درصد تولید ناخالص داخلی را برای امور نظامی هزینه کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مکررا از متحدان اروپایی خودش می‌خواهد تا میزان بودجه را افزایش دهند.

گوین ویلیامسون گفت: واقعیت یک ارتش اروپایی چیزی است که یک ایده‌ سیاسی باشکوه برای دوستانمان در این قاره خواهد بود اما فقط روی کاغذ وجود دارد. بریتانیا از ایده یک ارتش اروپایی حمایت نمی‌کند. ما همیشه هماهنگ بوده‌ایم – ما نباید حاکمیت خود را بر نیروهای نظامی تضعیف کنیم. معتقدم تشکیل نهادهای جدید که رقیب ناتو باشد، احمقانه است.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.