صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ترویج فرهنگ مطالعه، وظیفه همگانی

ترویج فرهنگ مطالعه، وظیفه همگانی

​معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه همگانی است.

کتابخانه ملی

به گزارش کسب و کار نیوز، «ایرج صادقی» در جلسه نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۴ آبان‌ماه آغاز و تا یک آذر ادامه خواهد داشت، در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های هفته کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی از چند روز پیش از هفته کتاب با اجرایی برنامه‌هایی از قبیل دیدار با خانواده‌های شهدا، دیدار با مقامات استانی و گلباران مزار شهدا آغاز شده است.

وی با اشاره به این‌که در طی این هفته ۵۳۰ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌های کتابخوان، رونمایی از کتاب و تقدیر از برگزیدگان جشنواره رضوی اشاره کرد.

صادقی با تأکید بر این‌که باید تلاش شود جلسات برگزار شده خروجی لازم را داشته باشد، ادامه داد: هدف از برگزاری جلسات نباید تنها ارائه آمار و عملکرد باشد، بلکه در کنار این امر جلسات باید دستاوردهای مثبتی نیز در پی داشته باشد.

این مسئول با تأکید بر این که هفته کتاب فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه است، یادآور شد: ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب‌خوانی در همه زمان‌ها باید مدنظر تمام اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

صادقی یادآور شد: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در برخی مناطق روستایی استان در برنامه‌های سال ۹۸ نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد که این امر در شهرستان حمایت مسئولان شهرستانی را می‌طلبد.

در ادامه این جلسه نیز رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌هایی از قبیل قصه‌گویی، عیادت از کودکان بیمار در بخش کودک بیمارستان بوعلی سینا خرم‌دره و اهدای کتاب، اهدای ۴۰ جلد کتاب توسط کتابداران همراه خانواده‌های خود به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برگزاری ایستگاه نقاشی، دیدار با امام جمعه و فرماندار، دیدار با خانواده معظم شهدا و خیرین، برگزاری نشست کتاب‌خوان و برگزاری کارگاه هنری اشاره کرد.

«لیلا صباغی» با بیان این‌که شمار اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان هم‌اکنون بیش از ۴۶۰۰ نفر هستند، ادامه داد: ۹۷ هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه‌های شهرستان برای استفاده علاقه‌مندان کتاب موجود است.

وی شمار امانت کتاب را نیز ۳۵ هزار و ۸۰۰ جلد برشمرد و یادآور شد: زیر بنا کتابخانه‌های شهرستان دو هزار و ۵۱۸ متر مربع است و تعداد صندلی نیز ۴۷۰ صندلی است.

این مسئول با اشاره به این‌که همزمان با هفته کتاب عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رایگان است، ادامه‌ داد: علاوه بر هفته کتاب در طول سال نیز به مناسبت‌های مختلف برنامه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار نمی‌شود. همچنین عضویت افرادی از قبیل قشر بی‌بضاعت جامعه، بسیجیان فعال و خانواده شهدا رایگان است.

این مسئول با اشاره به ضرورت همکاری شهرداری با نهاد کتابخانه‌های عمومی، یادآور شد: پرداخت به موقع نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری نهاد کتابخانه‌ها را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.