صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / بزه اجتماعی در اردبیل رو به کاهش است‌
بزه اجتماعی در اردبیل رو به کاهش است‌

معاون دادگستری استان‌:

بزه اجتماعی در اردبیل رو به کاهش است‌

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که از ابتدای امسال تشدید شده است بزه و آسیب اجتماعی در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف روبه کاهش نهاده است.

 ‌یوسف خدادادی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌یوسف خدادادی در کارگاه آموزشی روحانیون مستقر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: در بین آسیب‌های اجتماعی ما در استان اردبیل با بحث اعتیاد، طلاق، خشونت و حاشینه‌نشینی به عنوان یکی از معضلات جدی روبرو بودیم که در همه این حوزه‌ها برنامه‌های موثر و پیشگیرانه انجام شده و به نوعی کنترل و کاهش این آسیب‌ها را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای کنترل و پیشگیری از این آسیب‌ها باید به دنبال عوامل موثر و بروز این آسیب‌ها باشیم که از جمله آن می‌توان بیکاری، فقر، عدم آموزش مهارت‌های زندگی و تربیت نادرست در نهاد خانواده و نهادهای آموزشی را از علل و عوامل وقوع این جرایم و بزه‌ها دانست که گاه افراد مختلفی را درگیر و گرفتار می‌کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل بیان کرد: ما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بیش از ۵۰ برنامه را در حال اجرا داریم که عمده این برنامه‌ها بر محوریت آگاهسازی و توانمندی گروه‌های تاثیرگذار همچون روحانیون، معلمان، مربیان و سایر اقشار تاثیرگذار است تا آرام آرام روند کاهشی را در حوزه خشونت، طلاق و اعتیاد شاهد باشیم.

خدادادی با بیان اینکه همه این برنامه‌ها گام به گام و با مشارکت گروه‌های فعال و تاثیرگذار انجام می‌شود، افزود: در کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده برنامه‌های آموزش پیش از ازدواج، حین و بعد از ازدواج، راه‌اندازی مراکز مشاوره و همچنین برنامه جامع در آگاهی‌دهی به جوانان برای یک ازدواج روشن‌بینانه را تبیین کردیم تا آمار طلاق در استان اردبیل کاهش پیدا کرده و ازدواج سالمی را شاهد باشیم.

وی به برنامه‌های مقابله با اعتیاد اشاره و تصریح کرد: در کنار مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ ما خانواده‌ها را به اهمیت مسایل دینی و اعتقادی و تقویت باورهای مذهبی دعوت کردیم تا به نوعی از گرایش به سوءمصرف موادمخدر جلوگیری شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل به نقش پیشتاز روحانیون در کنترل این آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما از روحانیون انتظار داریم به عنوان شاخص‌ترین چهره الگوئی در جامعه از ظرفیت منابر و مساجد برای آگاهسازی جوانان در کاهش این آسیب‌ها استفاده کرده و به نوعی به تقویت بنیان خانواده و همگرایی جامعه کمک کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.