صفحه اصلی / استان ها / قم / با منفی‌بافی در مورد خشکسالی و کشاورزی نمی‌توان از بحران‌ها عبور کرد
با منفی‌بافی در مورد خشکسالی و کشاورزی نمی‌توان از بحران‌ها عبور کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

با منفی‌بافی در مورد خشکسالی و کشاورزی نمی‌توان از بحران‌ها عبور کرد

‌معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با منفی بافی در مورد خشکسالی و کشاورزی نمی توان از بحران ها عبور کرد بلکه باید با مدیریت و حفظ منابع به کشاورزی پایدار دست یافت.

عباس کشاورز

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، مهندس عباس کشاورز امروز در همایش اصلاح الگوی کشت در اتاق بازرگانی عنوان کرد: کم آبی یکی از دغدغه های جدی در همه استان های کشور است و هر یک با روش هایی درصدد جبران کم آبی در کشاورزی هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: حرکت به سمت کشت گلخانه ای و توسعه باغات و کنار گذاشتن محصولات کشاورزی که آب زیادی در تولید آن نیاز است از جمله روش های مهم در مدیریت بحران آب در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: استان قم نیز در جهت مدیریت منابع آب به سمت توسعه باغات پیش رفته است البته نگرانی هایی برای باغداران و کشاورزان وجود دارد که با بحران آب چگونه در آینده باغات خود را حفظ کنند.

کشاورز بیان کرد: در همه جهان و به ویژه کشورهای پیشرفته خود را با شرایط و تغییرات اقلیمی در تولید محصولات کشاورزی وفق می دهند.

وی خاطرنشان کرد: با گرم شدن کره زمین و کاهش باران نمی توان آبهای زیرزمینی را افزایش داد و بهترین راهکار در این وضعیت صیانت از منابع زیرزمینی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برداشت بی رویه آب، پایداری طبیعت را از بین می برد و معضلات زیست محیطی را به وجود می آورد.

وی گفت:مشکلاتی از قبیل گرد و غبار و ریزگردهای فلج کننده یکی از علل مهم عدم پایداری طبیعت و تغییرات زیست محیطی است که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد.

کشاورز بیان کرد: انسان باید در روند تولید و صنعت و کشاورزی و هر فرآیند اقتصادی دیگر، سهم پایداری طبیعت را در نظر بگیرد و به طبیعت لطمه ای نزند وگرنه جان خود را در معرض خطرات زیست محیطی قرار می دهد.

وی تصریح کرد: اگر چه بحران آب و خشکسالی گریبان بشر را گرفته است اما نباید نگران بود چرا که برخی از کشورهای پیشرفته ثابت کرده اند؛ با تکیه بر فناوری و تجهیزات و روش های نوین علمی و مدیریت صحیح بحران‌ها را کنار گذاشته اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سیاست‌گذاران و نخبگان و برنامه‌ریزان و نظریه‌پردازان باید با خرد جمعی و همفکری به دنبال راهکاری در جهت مدیریت بحران ها باشند.

وی اظهار کرد: امروزه اصلاح الگوی کشت بهترین شیوه در مدیریت بحران آب و توسعه ظرفیت های کشاورزی و تولید محصولات استراتژیک است.

کشاورز خاطرنشان کرد: در تولید محصولات کشاورزی باید نیازها و بازار را بشناسیم تا طبق نیازهای ضروری به تولید بپردازیم.

وی بیان کرد: مهم ترین رویکرد در مدیریت بحران و مصرف بهینه منابع رسیدن به بهره وری و افزایش تولید و کاهش مصرف آب است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.