صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / اورژانس آذربایجان غربی از دست مزاحمان کلافه شده
اورژانس آذربایجان غربی از دست مزاحمان کلافه شده

اورژانس آذربایجان غربی از دست مزاحمان کلافه شده

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: مزاحم تلفنی ۱۱۵ می‌تواند مساوی با مرگ یک امداد خواه باشد.

اورژانس

باقر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: انبوه تماس‌های غیرضروری با اورژانس ۱۱۵، فرآیندهای جاری این مرکز را با مشکلات جدی مواجه کرده است. ۳۰ درصد تماس‌های صورت گرفته با سامانه ۱۱۵، در استان مزاحمین تلفنی و تماس‌های غیرضروری است، لذا  از کلیه شهروندان خواست ضمن پرهیز از تماس‌های غیر ضروری با اورژانس، درصدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران و به ویژه کودکان باشند.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه فوریت‌های پزشکی در استان گفت: نیاز ملزم به بالگرد در استان داریم تا پایگاه هوایی راه‌اندازی شود.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش چشمگیر حوادث در سطح استان تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی ماموریت در حوادث شهری و جاده‌ای و افزایش ۲۴ درصدی ماموریت تصادفی و نیز افزایش ۱۱ درصدی ماموریت غیر تصادفی در استان مواجه بوده‌ایم.

وی از فعالیت ۸۰ مرکز فوریت پزشکی در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس قانون ششم توسعه تعداد مراکز فوریت های پزشکی در سطح استان باید به ۱۱۶ مرکز افزایش یابد که در این راستا با افتتاح ۱۰ مرکز فوریت های پزشکی در سال جاری و  ۲۶ مرکز تا پایان سال ۹۸ به وضعیت مطلوب در این شاخص خواهیم رسید.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.