صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / شیوع دیابت در آذربایجان غربی رو به افزایش است
شیوع دیابت در آذربایجان غربی رو به افزایش است

مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان غربی:

شیوع دیابت در آذربایجان غربی رو به افزایش است

مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان غربی گفت: شیوع دیابت در آذربایجان غربی رو به افزایش است.

دیابت

اناری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: باتوجه به روند  روبه رشد سریع دیابت در کشور، درصد شیوع این بیماری در آذربایجان غربی هرساله نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  آمار دقیقی از مبتلایان به بیماری دیابت  در استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده با توجه به جمعیت شهری نرخ رشد دیابت در مناطق شهری استان ۱۲ درصد و در مناطق روستایی ۵ درصد اعلام شده است.

اناری دیابت را یک بیماری ناشناخته و خاموش اعلام کرد و گفت: قند خون بالا، پرخوری، پر ادراری، سرگیجه و خستگی مفرط از علایم بیماری دیابت است.

وی با تاکید به این‌که هزینه درمانی دیابت بسیار سرسام آور است، تصریح کرد: اکثر داروها و انسولین  قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی محصولات داخلی است ولی چند قلم دارو که برای بیماران دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود خارجی بوده که به دلیل افزایش قیمت دلار و تحریم ها در واردات این دارو ها با مشکل مواجهه هستیم.

اناری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بیماران دیابت استان از بیماری خود بی اطلاع هستند اظهار کرد: بیشترین آمار شیوع بیماری دیابت در بین زنان بوده و اگر اطلاع رسانی  و فرهنگ سازی درباره بیماری دیابت و خطرات آن انجام نشود با سونامی دیابت مواجهه خواهیم شد.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی، محدودیت های بیمه ای، تحریم ها و افزایش قیمت دلار از عمده مشکلات بیماران دیابتی استان است.

مدیر عامل انجمن دیابت آذربایجان غربی  با تاکید به اینکه به غیر از انجمن دیابت هیچ مرکزی برای آموزش بیماران دیابتی در استان وجود ندارد تصریح کرد: برگزاری برنامه های آموزشی در خصوص پیشگیری از ابتلا به دیابت، مشاوره روانشناسی و ورزشی، ارسال مددجویان دیابت در سطح شهر ارومیه در زمینه فرهنگ سازی برای پیشگیری از ابتلا به دیابت از جمله اقدامات انجمن دیابت استان برای پیشگیری، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص جلوگیری از ابتلا به دیابت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.