صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / سلامت روان دارید؟
سلامت روان دارید؟

سلامت روان دارید؟

یک روانشناس گفت: پایین بودن آستانه تحمل، اختلالات روانی و رفتاری نشانه نبود سلامت روانی است.

سلامت روان

سمانه علی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: درجامعه ما توجه کمتری به بهداشت وسلامت روانی می شود و بسیاری از مردم اطلا ع کافی از بهداشت روانی ندارند. داشتن رفتار هماهنگ با جامعه و پذیرش واقعیت های اجتماعی نشانه سلامت روانی است. تامین سلامت روانی فردی و اجتماعی و پیشگیری از اختلالات روانی و درمان مناسب آن ها تعریفی مناسب از بهداشت روانی است.

این روانشناس با اشاره به اینکه سلامت روانی به نحوه تفکر، احساس و عمل فرد بستگی دارد، اظهار کرد: فردی که سلامت روانی دارد نسبت به زندگی نگرش مثبت دارد و آماده برخورد با مشکلات زندگی بوده و مسئولیت پذیر هستند. اعتماد به نفس کلید سلامت روانی است و اگر فرد اعتماد به نفس بالایی داشته باشد از زندگی رضایت داشته و برای حل مشکلات به خود متکی می‌شود، ناملایمات زندگی را پذیرفته و در آرامش آنها را حل می کند.

علی نژاد ادامه داد: باید همچنان که به سلامت جسمی توجه می کنیم به سلامت روانی نیز توجه کافی داشته و از بروز ناراحتی های روانی که بهداشت وسلامت روان را به خطر می اندازد جلوگیری کرد.

وی در خصوص عواملی که در سلامت روانی تاثیر گذارند افزود: خانواده، آموزش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در بهداشت و سلامت روانی فرد تاثیر گذار بوده و باید آموزش‌ها در خصوص توجه به سلامت روانی در بین مردم افزایش یابد.

علی نژاد گفت: کیفیت زندگی، شاخص مهمی در سلامت روانی است و محیط زندگی آرام بسیار تاثیر گذار در سلامت و بهداشت روانی است.

وی، توجه به ارزش‌های دینی را در سلامت روانی تاثیرگذار دانست و گفت: آموزه های دینی، محیط‌های خانوادگی و سبک‌های روانی و تربیتی خانواده‌های ایرانی همه در سلامت روانی تاثیرگذار هستند ولی متاسفانه الگوگیری از سبک های زندگی غربی سلامت روانی خانواده‌های ما را تحت تاثیر قرار داده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.