صفحه اصلی / استان ها / کرمان / پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل در استان کرمان
پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل در استان کرمان

پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل در استان کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: پیش‌بینی شده با بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در بخش دولتی 366 شغل و در بخش خصوصی نزدیک به 22 هزار شغل ایجاد شود.

اشتغال

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر “جعفر رودری” امروز ۲۷ آبان ماه در یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد استان با دستور بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شامل ۱۴ برنامه می‌باشد، افزود: تاکنون ۲۴۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان کرمان تنظیم شده که از این تعداد ۱۶۶ پروژه دولتی و ۷۴ مورد مربوط به بخش خصوصی است.

رودری تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه‌ها بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲٫۶ هزار میلیارد تومان انجام شده که ۲۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های دولتی و بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد مربوط به خصوصی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: پیش‌بینی شده با بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در بخش دولتی ۳۶۶ شغل و در بخش خصوصی نزدیک به ۲۲ هزار شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ مورد از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان ۵۰ درصد کل طرح‌ها را شامل می‌شوند و ۹۸ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۸۶ درصد اشتغال را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بیشترین انرژی خود را روی این پروژه‌ها خواهد گذاشت و به تفکیک هر کدام از دستگاه‌های اجرایی پروژه ها احصاء شده و با حساسیت ویژه این موارد دنبال می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش دولتی ۴۹ درصد و در بخش خصوصی ۳۵ درصد است که بعضا عدد اعلامی دستگاه‌ها با پیشرفت مالی و برنامه زمان بندی همخوانی نداشت و تعدیل شد گفت: به طور نسبی از برنامه زمان بندی نسبت به پیشرفت فیزیکی عقب هستیم.

رودری افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان آمادگی همکاری برای رفع موانع را دارد و در صورت لزوم از طریق ستاد مرکز پیگیری خواهد کرد و لازم است ستادهای شهرستانی در برخی موارد بیشتر تقویت شوند و فرمانداران به صورت تکلیفی درگیر شده و پروژه‌ها را در شهرستان‌ها دنبال کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.