صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / چهره های استارتاپی / مصاحبه با سعید رنجبر اسطلخ جانی، بنیانگذار استارت آپ «زیتونت»
مصاحبه با سعید رنجبر اسطلخ جانی، بنیانگذار استارت آپ «زیتونت»

مصاحبه با سعید رنجبر اسطلخ جانی، بنیانگذار استارت آپ «زیتونت»

سعید رنجبر اسطلخ جانی، بنیانگذار سامانه رزرو آنلاین خانه های روستایی و اقامتگاه های بوم گردی «زیتونت» با اشاره به اصلیت رودباری خود، اظهار کرد: فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد هستم و از سال 96 استارت آپ «زیتونت» را در زادگاه پدریم آغاز کرده ام.

وی با بیان اینکه ایده «زیتونت» پس از بازنشسته شدن پدرم و راه اندازی یک رستوران توسط وی در روستای اسطلخ جان رودبار شکل گرفت، افزود: پدرم رستوران خود را در یک خانه روستایی راه اندازی کرد. در آن زمان احساس کردم خانه های روستایی تلاردار گیلان چقدر زیبا و جذاب هستند و بی تردید می توانند نظر گردشگران را جلب کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بنیانگذار سامانه «زیتونت»، با اشاره به قیمت بالای ویلاهای لوکس و امروزی برای اقامت گردشگران، خاطرنشان کرد: در ابتدا محوریت کار «زیتونت» را معرفی خانه های روستایی تلاردار قرار دادم و لذا گردشگرانی که این خانه ها را برای اقامت انتخاب می کردند، خودشان باعث تبلیغ و بیشتر دیده شدن «زیتونت» شدند.

رنجبر، با بیان اینکه تیم سه نفره «زیتونت» در ادامه شروع به شناسایی روستاها و مذاکره با صاحبان خانه های روستایی قابل اجازه کرد، گفت: روستاییان کم کم به ما اعتماد کردند و در حال حاضر یکصد اقامتگاه بوم گردی در رودبار و یکصد اقامتگاه در تالش در سامانه «زیتونت» معرفی شده و قابل رزرو است. همچنین چند روستا در لاهیجان و شفت و حتی مازندران را شناسایی کرده ایم.

وی «زیتونت» را اولین سامانه سفارش و خرید تلفنی محصولات کشاورزی و صنایع دستی گیلان دانست و اضافه کرد: با «زیتونت» علاوه بر رزرو خانه های روستایی گیلان، می توان محصولات کشاورزی به ویژه زیتون و روغن زیتون رودبار و صنایع دستی گیلان را در همه جای ایران درب منزل تحویل گرفت.

بنیانگذار سامانه «زیتونت»، استارت آپ را روش کسب و کار پایدار در شرایط عدم قطعیت دانست و عنوان کرد: ما در کسب و کار خود به دنبال جذب گردشگر و کسب درآمد پایدار بودیم لذا با کمک پارک علم و فناوری استان گیلان، به عنوان هسته فناور در مرکز رشد رودبار مستقر شدیم.

وی با بیان اینکه «زیتونت» به دنبال رونق بخشیدن به روستاهای گیلان با کمک گردشگران و بوم گردهای ایرانی است، یادآور شد: بسیاری از روستاهای ما به ویژه در رودبار برای گردشگران ناشناخته بود که به کمک «زیتونت» به معرفی این روستاها پرداختیم.

رنجبر، با اشاره به ایجاد درآمد ماهیانه یک میلیون تومانی خانه های روستایی برای صاحبانشان از طریق «زیتونت»، خاطرنشان کرد: خیلی ها فکر نمی کردند بتوانیم با خانه های روستایی درآمدزایی داشته باشیم، اما «زیتونت» علاوه بر کسب درآمد، به صورت غیر مستقیم در روستاها ایجاد شغل هم می کند. بسیاری از جوانان تحصیلکرده روستایی که قبلا بیکار بودند، اکنون به عنوان راهنمای گردشگران در روستای خود مشغول کار هستند و درآمد دارند.

وی حفظ اقامتگاه های بومی گیلان و معرفی معماری اصیل روستایی به گردشگران را یکی از مهمترین اهداف «زیتونت» دانست و گفت: «زیتونت» در روستاییان انگیزه ایجاد کرد تا خانه های خودشان را حفظ و از آن برای جذب گردشگر و کسب درآمد استفاده کنند. بسیاری از گردشگران دوست دارند زندگی در بافت روستایی و معماری اصیل را تجربه کنند.

بنیانگذار سامانه «زیتونت»، حفظ اراضی روستایی و جلوگیری از تغییر کاربری را یکی دیگر از اهداف استارت آپ خود دانست و تاکید کرد: با حضور گردشگران در منطقه قیمت زمین های روستایی افزایش پیدا می کند و لذا تمایل به فروش زمین ها بالا می رود، اما «زیتونت» شرایطی را ایجاد کرده تا روستاییان در حفظ خانه های خودشان کوشا باشند، زیرا این خانه ها را محل کسب درآمد خود می دانند. امیدوارم گردشگرانی که به روستاهای ما قدم می گذارند، از فرهنگ گیلان لذت ببرند و از ریختن حتی کوچکترین زباله هم اجتناب کنند.

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.