صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم آبان ۱۳۹۷
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم آبان ۱۳۹۷

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم آبان ۱۳۹۷

نرخ تورم در منطقه یورو، تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی و وارداتی آمریکا، نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD و تراز تجاری منطقه یورو و اتحادیه اروپا جزو مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی در هفته گذشته بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

۱٫۰۷ میلیارد دلار

رویترز: شرکت آمریکایی اوبر، بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات همسفری آنلاین جهان، در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۱٫۰۷ میلیارد دلار زیان شناسایی کرده است.

۱۰۰۰ شغل

رویترز: سخنگوی بانک ولز فارگو از اخراج ۱۰۰۰ نفر از نیروهای این شرکت ظرف چهار ماه آینده خبر داد. ولز فارگو چهارمین بانک بزرگ آمریکا از لحاظ ارزش دارایی‌ها محسوب می‌شود و بیش از ۲۶۰ هزار نفر را در استخدام خود دارد.

۸ دلار

رویترز: ارزش هر سهم شرکت آمریکایی جنرال الکتریک برای اولین بار در بیش از ۹ سال اخیر به کمتر ۸ دلار رسیده است.

۷ درصد

سی‌ان‌ان: در معاملات روز سه‌شنبه بورس کالای نیویورک قیمت نفت سبک تگزاس با کاهشی ۷ درصدی به ۵۵٫۷ دلار در هر بشکه رسید که کمترین میزان آن در یک سال اخیر به شمار می‌رود. از طرفی در سه سال گذشته هرگز سابقه نداشته است که قیمت نفت ظرف یک روز تا این اندازه کاهش پیدا کند.

۴٫۹ تریلیون دلار

سی‌ان‌ان: ارزش دارایی‌های بانک مرکزی ژاپن در پایان ماه اکتبر به ۵۵۳٫۶ تریلیون ین (معادل ۴٫۹ تریلیون دلار) رسیده است.

۲۶۳ میلیارد دلار

وال‌استریت ژورنال: هزینه بهره بدهی‌های دولت فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۶۳ میلیارد دلار (معادل ۶٫۶ درصد از بودجه دولت) بوده است.

۱۳٫۱ میلیارد دلار

استاتیستا: بر اساس آمارهای انجمن تبلیغات تعاملی، در نیمه نخست سال جاری میلادی شرکت‌های آمریکایی ۱۳٫۱ میلیارد دلار صرف تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند که ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

۲٫۲ درصد

یورو استات: شاخص تورم منطقه یورو در ماه اکتبر ۲٫۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

۴۸ درصد

یورو استات: ۴۸ درصد از جمعیت کشور لوکزامبورگ را اتباع سایر کشورها تشکیل می‌دهند و این کشور کوچک اما ثروتمند از این لحاظ مقام اول را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

۳۲٫۷ میلیارد دلار

یورو استات: در سال ۲۰۱۷ افراد مقیم اتحادیه اروپا ۳۲٫۷ میلیارد دلار پول به کشورهای خارج از این اتحادیه –به‌ویژه کشورهای آسیایی و آفریقایی- ارسال کرده‌اند. بخش زیادی از این مبلغ توسط مهاجران به کشورهای آنها ارسال شده است.

۱۳٫۱ و ۱٫۸ میلیارد دلار

یورو استات: اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر ۱۳٫۱ میلیارد دلار مازاد تجاری داشته اما منطقه یورو طی ماه مذکور با کسری تجاری ۱٫۸ میلیارد دلاری مواجه بوده است.

۲۸٫۵ میلیون نفر

مرکز ملی آمار سلامت آمریکا: حدود ۲۸٫۵ میلیون نفر از مردم آمریکا (معادل ۸٫۸ درصد از جمعیت این کشور) فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند.

۳٫۵ و ۳٫۱ درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: شاخص قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی آمریکا در ماه اکتبر به ترتیب ۳٫۵ و ۳٫۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

۰٫۵ درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: متوسط دستمزد ساعتی واقعی کارگران آمریکایی در ماه اکتبر ۰٫۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

۵٫۲ و ۱۱ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در ماه سپتامبر نرخ بیکاری کل و نرخ بیکاری جوانان در کشورهای عضو OECD به ترتیب ۵٫۲ و ۱۱ درصد بوده است. کشورهای یونان (۳۷٫۹ درصد)، اسپانیا (۳۴٫۳ درصد) و ایتالیا (۳۱٫۶ درصد) بیشترین نرخ بیکاری جوانان را در بین کشورهای عضو OECD داشته‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.