صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / توزیع عادلانه و متوازن سازی بودجه حمل و نقل را در دستور کار داریم
توزیع عادلانه و متوازن سازی بودجه حمل و نقل را در دستور کار داریم

وزیر راه و شهرسازی :

توزیع عادلانه و متوازن سازی بودجه حمل و نقل را در دستور کار داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت : در شرایط کنونی نظر به محدودیت منابعی که در اختیار داریم باید با توزیع عادلانه این منابع و متوازن سازی بودجه به مناطق کم برخوردار توجه بیشتری شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در دیدار استاندار کرمان و مجمع نمایندگان این استان افزود: برای تحقق این مهم کارگروه متوازن سازی توزیع بودجه برای پروژه های حمل و نقل دارای اولویت کشور را تشکیل داده ایم و سهم مناطق محروم استان کرمان نیز در این کارگروه در بودجه سال آینده دیده شده است.
وی اضافه کرد: در قالب این کارگروه ، متناسب با اولویت پروژه ها و مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق محروم و کمتر دیده شده، بودجه مورد نیاز این پروژه ها اختصاص خواهد یافت .
اسلامی همچنین با اشاره به صحبت های نمایندگان استاندر این نشست که بر سلامتی مردم و ایمنی جاده ها تاکید داشتند ، اظهار داشت : باید به طور بویژه نقاط آسیب پذیر در اولویت قرار گیرد که در همین خصوص لازم است در زمینه استانداردسازی آسفالت نیز دقت توام با نظارت لازم انجام گیرد تا خیلی سریع شاهد مستهلک شدن آن نباشیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت های ریلی استان کرمان گفت: در موضوع قطار برغم گذاشتن منابع و فرصت ها بر روی توسعه شبکه ریلی در کشور هنوز محدودیت هایی در این حوزه داریم که باید با تلاش بیشتر در راستای کاهش این نقیصه گام برداریم .
اسلامی با اشاره به مشکلات و کمبودهای بیان شده توسط نمایندگان مردم استان در حوزه مسکن هم گفت : امروز از نزدیک مشکلات مردم جنوب استان کرمان در حوزه مسکن را مشاهده کردیم و امیدواریم با استفاده از طرح های بازآفرینی شهری، انبوه سازی و بحث های مشارکتی و نیز ساخت شهرهای جدید و همچنین ارائه تسهیلات بانکی به مردم بتوانیم بخشی از مشکلات موجود را رفع کنیم.
وی در خاتمه خواستار کمک مجمع نمایندگان استان برای جذب اعتبارات برای پروژه های حوزه حمل و نقل و توسعه شبکه ریلی در سطح استان و کشور شد.
در این نشست نمایندگان استان کرمان هم با تشریح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار برنامه ریزی برای تأمین امنیت جاده های استان، توسعه و بازسازی شبکه ریلی استان به خصوص بازسازی محور یزد به کرمان و نیز استفاده بهینه از امکانات ریلی موجود برای ارائه خدمات بهتر به مردم شدند.
نوسازی و بهسازی مسیر جاده های بین شهری استان، تکمیل پروژه های جاده ای استان و تکمیل باند دوم فرودگاه کرمان و اختصاص اعتبارات بیشتر برای تکمیل راه های روستایی و شهری در سطح استان از دیگر درخواست های نمایندگان بود که مورد موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز(پنجشنبه ) به منظور آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شهرستان جیرفت و افتتاح چند طرح عمرانی وارد جنوب کرمان شد و در ادامه سفر خود به استان کرمان، در آیین افتتاح باند دوم فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شرکت و با مجمع نمایندگان استان و استاندار کرمان نیز دیدار کرد.
۵۰۵۴

همچنین مطالعه کنید:

تامین ۵۲ هزار هکتار اراضی برای نهضت ملی مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.