صفحه اصلی / استان ها / کرمان / اختصاص اعتبارات لازم برای ایجاد مدارس ویژه دانش‌آموزان توانخواه و استثنایی

پورابراهیمی خبر داد

اختصاص اعتبارات لازم برای ایجاد مدارس ویژه دانش‌آموزان توانخواه و استثنایی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات اقتصادی و عملکرد بنیاد قدس زیر مجموعه آموزش و پرورش باید شفاف شود که تاکنون چه خدماتی ارائه داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «محمدرضا پورابراهیمی» در جمع مدیران و کارمندان اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: شفافیت اطلاعات اقتصادی از مولفه‌های مهمی است که بر اجرای آن تأکید داریم و باید در بخش درونی کشور اصلاح شود.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: افرادی خائن و فاسد، پول فرهنگیان و منابع مالی آن‌ها را به یغما می‌برند که اصلاً قابل قبول نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و با بیان این‌که این قانون دو سال در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی نهایی هم صورت گرفته است، افزود: پیشنهاد دادیم که درصدی را از کل مالیات ارزش افزوده را به منابعی برای سازمان‌هایی که نیازمند هستند اختصاص دهیم که بخشی در حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که با تصویب این قانون در صحن علنی مجلس، مبلغ قابل توجهی در حوزه زیرساختی به آموزش و پرورش تزریق خواهد شد که تحول مطلوبی را به وجود می‌آورد، ادامه داد: توافقی نیز صورت گرفته که برای ایجاد مدارس جدید، نوسازی و مدارس ویژه دانش‌آموزان توانخواه و استثنایی اعتباری گذاشته شود.

وی با بیان این‌که سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان نسبت به متوسط کشور و استان پایین‌تر است، گفت: برآورد ما این است که عدد قابل توجهی از دانش‌آموزان ما سرانه ندارند، اما به آن‌ها خدمت می‌دهیم.

پورابراهیمی در ادامه این دیدار به بنیاد قدس که زیر نظر آموزش و پرورش اداره می‌شود نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بنیاد قدس ظرفیت اقتصادی خود را برای کمک به آموزش و پرورش باید به کار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اطلاعات اقتصادی و عملکرد این مجموعه باید شفاف شود که چه خدماتی تاکنون ارائه داده است، در ادامه گفت: ظرفیت بنیاد قدس در استان باید در اختیار آموزش و پرورش برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها قرار گیرد،  حجم زیادی از دارایی‌ها و اموالی که می‌توانسته به بهترین نحو منافع آن به آموزش و پرورش برگردد و برای همین گذاشته شده، باید مشخص شود و اگر هم لازم باشد تحقیق و تفحص آن آغاز می‌کنیم.

پورابراهیمی افزود: گزارش کاملی از این‌که ظرفیت بنیاد قدس در کمک به آموزش و پرورش کجا بوده و چه میزان کمک کرده است، خواهیم گرفت که شفاف‌سازی برای جامعه و فرهنگیان و … صورت گیرد تا بتوانیم در آینده بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه قوانین نیز یکسری ظرفیت‌ها را برای آموزش و پرورش ایجاد کردیم، از جمله این‌که آموزش و پرورش می‌تواند از تغییر فضاهای کاربری خود به‌عنوان درآمد استفاده و صرف موارد حوزه مورد نیاز کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت فراوان خیران خاطرنشان کرد: منابع زیادی خیران برای حوزه آموزش و پرورش گذاشته‌اند که باید در اسرع وقت عملیاتی شوند، باتوجه به این‌که مشکلات زیادی هم در زمینه مدارس و فضای آموزشی داریم.

پورابراهیمی بر استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اشاره داشت و خاطرنشان کرد: مدارس چند کلاسی کوچک توسط این ستاد در حال راه‌اندازی است، که برای ماهان، کاظم‌آباد و … گرفته شده است.

وی یادآور شد: از مشکلات اصلی آموزش و پرورش، حقوق و دستمزدهاست، در سطح کلان اقداماتی در حال انجام است و اعمال مدرک تحصیل، رتبه‌بندی بارها از ما خواسته شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.