صفحه اصلی / استان ها / قم / چند مدیریتی علت آشفتگی در تابلوهای تبلیغاتی قم

چند مدیریتی علت آشفتگی در تابلوهای تبلیغاتی قم

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم گفت: شهرداری مدیریت تابلوهای تبلیغاتی را تقسیم کرده یعنی شماری را به روابط عمومی، شماری به سازمان فرهنگی و شماری را هم در اختیار سازمان زیباسازی قرار داده است و همین باعث آشفتگی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید«موسی حسینی کاشانی» عصر دیروز ۲۳آبان در جلسه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در ساختمان پژوهشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در خصوص تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، گفت: در خصوص زبان استفاده شده در این تابلوها قانون وجود دارد که باید از زبان فارسی استفاده شود، در این‌باره به‌علت وجود قانون مشکلی نداریم و طبق قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: مسأله‌ای که گاهی مشکل ایجاد می‌کند، استفاده از عکس افراد مشهور در ابعاد بزرگ در تبلیغات است، این مسأله بیشتر روی تابلوی مغازه‌ها دیده می‌شود، اگر این مسأله جنبه تبلیغاتی داشته باشد، برخورد با آن وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، اگر بتوان مصوبه‌ای در این خصوص در نظر گرفت تا مشخص شود که کدام اداره باید به این موضوع رسیدگی کند، این قبیل مشکلات برطرف می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر زیر نظر سازمان زیباسازی شهرداری هستند، یعنی همه اطلاعات این تابلوها در اختیار سازمان زیباسازی است، شهرداری هم این تابلوها را تقسیم کرده یعنی تعدادی را به روابط عمومی، تعدادی به سازمان فرهنگی و تعدادی را هم در اختیار سازمان زیباسازی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسأله باعث نوعی آشفتگی در مدیریت‌ شده است، اما آنچه که مسلم است ما طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخورد می‌کنیم، ما نمی‌توانیم از تعداد تابلوها کم کنیم ولی می‌توانیم به آن‌ها اضافه کنیم.

حسینی گفت: طبق قانون تیلیغات سطح شهر باید توسط کانون‌های آگهی و تبلیغاتی انجام شود که این کانون‌ها هم مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گیرند، کانونی که می‌خواهد تبلیغی در شهر انجام بدهد باید مجوز خود را از ارشاد بگیرد، اگر این چرخه به درستی عمل کند، اداره فرهنگ و ارشاد پاسخگوی تمام تبلیغات سطح شهر است.

وی تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که این چرخه به درستی حرکت نمی‌کند و حتی تابلو توسط کانون نصب نمی‌شود و خود نهاد یا ارگان مربوطه اقدام به نصب تابلو می‌کند.

وی در خصوص تعداد تابلوهای تبلیغاتی گفت: در مجموع تعداد ۴۰۰ تابلو تبلیغاتی در سطح شهر و ۲۰۰ تابلو در جاده‌های استان وجود دارد، هم‌چنین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد تابلوها در اختیار ارگان‌ها و نهادهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: مسأله دیگری که وجود دارد این است که دیده شده در تاکسی‌ها و در سطح شهر، اسنپ تبلیغ می‌شود در حالی‌که اسنپ از هیچ سازمانی مجوز ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.