سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / اقلام غیرقابل مصرف انسانی به کارخانجات الکل‌سازی تحویل شوند
اقلام غیرقابل مصرف انسانی به کارخانجات الکل‌سازی تحویل شوند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک:

اقلام غیرقابل مصرف انسانی به کارخانجات الکل‌سازی تحویل شوند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: برخی از اقلام که قابلیت استفاده انسانی ندارند به جای معدوم‌سازی به کارخانجات الکل‌سازی تحویل شوند.

مواد غذایی فاسد

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مصطفی دلاور در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی عنوان کرد: قاچاق انواع کالا، تهدید سلامت عمومی جامعه را پی دارد چراکه بحث تقلب در قبال کالاها مطرح است.

وی با تاکید بر این که در بحث لوازم بهداشتی و آرایشی با غیربهداشتی و تقلبی بودن بیش از ۷۰ درصد این کالاها مواجه هستیم، افزود: علاوه بر لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق با کالاهای خوردنی و آشامیدنی و مکمل‌های تقلبی که تنها برند معروفی برای آنها جعل شده است، روبرو هستیم و حتی بخشی از محصولات برندهای معروف در داخل کشور و یا کشورهای همسایه بسته‌بندی و وارد بازار می‌شوند.

دلاور تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به مبارزه جدی با بحث قاچاق خوشبختانه در حال حاضر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با معضل قاچاق روبرو نیستیم و در واقع داروخانه‌ها از این حیث پاک هستند، وضعیت اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق رو به بهبود است، اما در بحث اقلام خوراکی به دلیل این که برخی فروشگاه‌ها مانند عطاری‌ها زیرنظر سازمان غذاودارو نیست، بحث کالای قاچاق وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تغییرات اقتصادی طی ماه‌ها اخیر در کالاهای سلامت محور به ویژه دارو و تجهیزات ممکن است موضوع قاچاق تشدید شود و باید با جدیت مبارزه دنبال شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک با اشاره به فرآیند تبدیل برخی کالاهای سلامت محور غیرقابل مصرف و مواد ضایعاتی به الکل عنوان کرد: اقلامی مانند چغندر قند، نیشکر، شربت‌ها، ضایعات آبمیوه، نوشیدنی‌های قنددار و … می‌تواند مواد اولیه تولید الکل اتانول توسط کارخانه‌های الکل‌سازی باشد.

وی افزود: حتی برخی از غلات مانند برنج و گندم می‌تواند در تولید الکل مورد استفاده قرار گیرد که این امر منوط به در اختیار داشتن تجهیزات و تکنولوژی خاصی است که ۲ کارخانه تولید الکل در استان مرکزی فاقد این تجهیزات هستند، اما می‌تواند اقلام دارای قندهای ساده که قابلیت استفاده انسانی ندارند را به جای معدوم‌سازی در اختیار کارخانجات الکل‌سازی قرار داد.

دلاور پیشنهاد داد: برای انجام کارخانجات تنها از محصولاتی که تحویل سازمان پسماند شهرداری می‌شود، استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.