چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / البرز / کتابخانه‌های البرز پاتوق شده
کتابخانه‌های البرز پاتوق شده

کتابخانه‌های البرز پاتوق شده

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: امروز کتابخانه‌ها صرفاً نقس امانت دهنده کتاب را به عهده ندارند بلکه به پاتوقی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مثل برگزاری کلاس‌های شعر و داستان نویسی، قرآن آموزی، برگزاری نشست‌های تخصصی مطالعه مثل شاهنامه خوانی، نقالی، مسابقات کتابخوانی و جشنواره‌های مختلف تبدیل شده است.

کتابخانه ملی

احمد علی هراتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها یک کتابخانه عمومی در البرز فعالیت داشت ولی از زمان پیروزی انقلاب تاکنون این تعداد به ۶۸ مورد رسیده است.

وی افزود: نسخ موجود در تنها کتابخانه استان ۱۱ هزار جلد بود ولی این سال‌ها منابع مطالعه در فضاهای کتابخانه‌ای استان به یک میلیون ۱۱۴ هزار و ۴۲۰ نسخه کتاب رسیده که بالغ بر ۹۱ هزار نفر از آنها استفاده می‌کنند.

هراتی توضیح داد: امروز کتابخانه‌ها صرفاً نقس امانت دهنده کتاب را به عهده ندارند بلکه به پاتوقی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مثل برگزاری کلاس‌های شعر و داستان نویسی، قرآن آموزی، برگزاری نشست‌های تخصصی مطالعه مثل شاهنامه خوانی، نقالی ، مسابقات کتابخوانی و جشنواره‌های مختلف است.

این مسئول توضیح داد: امید است با این برنامه‌ها مردم یک بار دیگر با یار مهربان آشتی کنند و به کتابخانه‌ها نه به عنوان فضایی برای زیبا کردن منازل خود بلکه به عنوان فضایی کاربردی نگاه کنند.

هراتی با اشاره به حل مشکل احداث کتابخانه مرکزی کرج اظهار کرد: مصوبه‌ای برای ساخت این کتابخانه به تصویب رسیده و با همکاری اداره کل راه شهرسازی استان زمین مناسب برای این کتابخانه نیز تامین شده است. مقدمات ساخت این کتابخانه فراهم شده و امیدواریم به زودی شاهد کلنگ زنی این مجموعه ۲۴ ساعته که فعالیتش رشد و توسعه سرانه مطالعه در استان را در پی دارد، باشیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.