صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / بسترسازی کارآفرینی با حذف رانت و سوبسید

دبیر فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی گفت

بسترسازی کارآفرینی با حذف رانت و سوبسید

دبیر فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی گفت: فراهم کردن بستر کارآفرینی به بهترین وجه ممکن در جامعه مستلزم حذف سوبسید و رانت است.

شهاب الدین بی مقدار در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: نیاز به توسعه و رواج فرهنگ کارآفرینی یکی از مسائل حیاتی حال حاضر کشور است بنابراین سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها باید به نحوی باشد که جامعه به این سمت و سو حرکت کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رادیو اقتصاد، وی ضمن اشاره به اینکه ایران به دلیل وجود معادن و نفت یک کشور رانتی است، اظهارداشت: یکی از ریشه‌دارترین مشکلات اقتصاد مملکت رانت و پرداخت سوبسید است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شوربختانه در یک جامعه ای که رانت، امضاهای طلایی و همینطور قیمت ارزان انرژی، ارز و غیره وجود دارد به هیچ وجه بحث کار آفرینی شکوفا نخواهد شد چرا که فرد خلاق، مبتکر و کار آفرین خیلی اهل لابی، معامله، زیر میزی و مصادیقی از این نوع نیست.
وی افزود: بسیاری از جوانان خلاق، نخبه و مبتکر ایرانی به دلیل فراهم نبودن شرایط لازم جهت انجام فعالیت های کار آفرینی در داخل راهی سایر ممالک جهان می شوند در حالیکه کشور خود به چنین منابع ارزشمند انسانی نیاز مبرم دارد.
بی مقدار ضمن اشاره به وجود جوانان فارغ التحصیل، نخبه و توانمند بی شماری در سطح کشور اظهار داشت: مسئولان باید گام های ارزشمندی در راستای کار آفرینی و اشتغال جوانان توانمندایرانی برداشته و مانع مهاجرت آنان شوند.
وی گفت: رویکرد بیشتر کشورهای جهان امروز به سمت توسعه و گسترش کارآفرینی معطوف شده است.
دبیر فراکسیون کار و کار آفرینی مجلس شورای اسلامی افزود: کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه اقتصادی و پایدار همه جوامع دارد به طوری که امروزه به عنوان یکی از شاخص های توسعه در ممالک رو به رشد محسوب می شود.
وی در ادامه یادآورشد: گسترش روحیه کارآفرینی و تربیت و پرورش کارآفرینان در جامعه اثر مطلوبی بر رشد اقتصادی و اجتماعی دارد چرا که کارآفرینان با استفاده صحیح از امکانات اقتصادی و خلق فرصت های تجاری جدید موجب بهبود عملکرد بنگاه های تولیدی و خدماتی می شوند.
برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی و حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.