صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اجرای طرح کافه کارآفرینی و علم تا عمل در مازندران

مدیرکل تعاون مازندران اعلام کرد

اجرای طرح کافه کارآفرینی و علم تا عمل در مازندران

مدیرکل تعاون مازندران ایجاد فضایی پویا و انجام پروژه های کاری و نوآورانه را هدف اجرای طرح کافه کارآفرینی در استان بیان کرد.

کامران اصغری بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کافه کارآفرینی خاطرنشان کرد: در طرح کافه کارآفرینی به دنبال ایجاد فضایی پویا با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و پرزنتیشن در دانشگاهها هستیم که در آن تیمها و گروههای مختلف اعم از سرمایه داران، کارآفرینان، صاحبان ایده و… با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و در جهت اجرای پروژههای کاری و نوآورانه با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی افزود: در این کافه ها اهداف مهمی از قبیل تسهیل برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، دولت، سرمایه گذاران و دانشجویان، ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده ها با صاحبان ایده، شکل گیری شبکه های سیال بین افکار مختلف برای خلق نوآوری و… را در دانشگاهها پیگر خواهیم شد و در همین راستا اولین رویداد کافه کارآفرینی با همکاری دانشگاه مازندران در هفته کارآفرینی در حال برگزاری است.

اصغری با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ در بحث کارآفرینی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، با انبوه سازی ابداعات و اختراعات و همگانی سازی استفاده از آن ها، نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتارهای جدید و شکل گیری الگوهای نوین زندگی و به طور کلی به وجود آمدن فرهنگ جدید داشته و از این لحاظ یک ضرورت برای استان ما و کشور می باشد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کارآفرینی در فرزندانمان تصریح کرد: آموزش کودکان برای اتکاء به خود و داشتن استقلال و رشد فرهنگ خودباوری در این عزیزان، کمک بزرگی در پرورش روحیه کارآفرینی در فرزندانمان خواهد داشت تا با استفاده از این مهم بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را جایگزین فرهنگ مزد بگیری و پشت میزنشینی کنیم و آموزش و پروش و دانشگاهها می توانند نقش مهمی در زمینه کارآفرینی ایفا کنند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران افزود: اقدامات خوبی در حوزه کارآفرینی از قبیل تشکیل کانون کارآفرینان، تأسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، اجرای طرح های کافه کارآفرینی و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان توسط این اداره کل صورت گرفته است.

وی تشکیل کانون کارآفرینان استان مازندران را گامی مهم در جهت توسعه کارآفرینی دانست و افزود: این کانون مجموعه ای است متشکل از کارآفرینان برتر ، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان که به عنوان اتاق فکر کارآفرینی تشکیل شده است که در آینده نزدیک گام های مهمی در جهت توسعه استان خواهد برداشت.

اصغری ادامه داد: کانون کارآفرینان در راستای وظایف مهمی از قبیل بررسی موانع کارآفرینی، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی، شناسایی و مستند سازی تجربیات کارآفرینان استان، بررسی و تشخیص فرصتها و تهدیدهای کسب و کار و… را بر عهده دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تأسیس پنج مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در سطح استان مازندران بیان داشت: تا کنون در شهرستان های ساری (دو مرکز)، قائمشهر، بابل و تنکابن موفق به تأسیس مرکز شده ایم و در تلاش هستیم بتوانیم در همه شهرستانها این مراکز را تأسیس کنیم.

وی با اشاره به اهداف ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان خاطرنشان کرد: این مراکز به عنوان یک شتاب دهنده از طریق آموزش، مشاوره، مربی گری، تامین فضای کاری مشترک، شبکه سازی، معرفی به سرمایه گذاران و همچنین تأمین بخشی از نیازهای مالی اولیه استارت‌آپ‌ها طی دوره شتاب‌دهندگی که موجب تسریع در تولید محصول، ورود به بازار و رشد کسب و کار شده، عمل می کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران توجه به فرهنگ و آموزش در بحث کارآفرینی ضروری دانست و افزود: اجرای طرح ” از علم تا عمل” یا کافه کارآفرینی در دانشگاهها و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان با همکاری آموزش و پرورش از اقدامات مهم این اداره کل در این زمینه است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح ” از علم تا عمل” یا کافه کارآفرینی تصریح کرد: در راستای ضرورت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و انجام اقدامات مؤثر تر در کارآفرین تر شدن دانشگاهها این طرح در حال اجراست.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.