صفحه اصلی / استان ها / همدان / مردم باید سهم عادلانه‌ای در منافع اقتصادی گردشگری داشته باشند
مردم باید سهم عادلانه‌ای در منافع اقتصادی گردشگری داشته باشند

عضو هیئت مدیره سازمان جهانی گردشگری:

مردم باید سهم عادلانه‌ای در منافع اقتصادی گردشگری داشته باشند

عضو هیئت مدیره سازمان جهانی گردشگری با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری باید براساس معیارهای پایداری باشد، گفت: مسائل اکولوژیکی در بلندمدت، مسائل اقتصادی و تعهدات لازم نسبت به جنبه‌های اجتماعی و اخلاقی در گردشگری رعایت شود.

نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا یاری سه‌شنبه ۲۲ آبان در نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان، تصریح کرد: ماهیت پایداری گردشگری مستلزم محیط‌های طبیعی، فرهنگی و انسانی است بنابراین گردشگری باید جنبه‌های فرهنگی، ارزشی و عناصر سنتی جوامع محلی را مدنظر داشته باشد.

وی افزود: گردشگری پایدار را نوعی از گردشگری می‌دانیم که زیربناهای مربوط به آن هم در حال و هم در آینده باید در حدود ظرفیت‌ها و توانایی‌های طبیعی به خاطر احیا و بهره‌وری از منابع طبیعی کار کند.

یاری با تأکید بر اینکه گردشگری پایدار باید همکاری مردم و جوامع، آداب و رسوم و شیوه‌های زندگی که جذابیت گردشگری را بالا می‌برد، تصدیق کند، عنوان کرد: مردم باید سهم عادلانه‌ای در منافع اقتصادی گردشگری داشته باشند و باید به وسیله خواسته‌های مردم محلی و جوامع مناطق میزبان هدایت شوند.

مدیرعامل شرکت علیصدر خاطرنشان کرد: گردشگری پایدار که در پی حداقل کردن اثرات منفی گردشگری انبوه و بهینه‌سازی منافع برای مقصد است، دارای سه جنبه حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع و میراث فرهنگی، حرمت و احترام به جوامع است از این‌رو گردشگری پایدار باید با سیاست مشخص و مدونی به اجرا درآید تا بتواند حرکت امیدبخشی را در توسعه همه‌جانبه فضاهای جغرافیایی تضمین کند.

وی در پایان ابرازامیدواری کرد پوینده مسیر پرثمر و با اهمیت برای گردشگری ایران و استان همدان باشیم و از نتایج ارزشمند این اجلاس برای پیمودن راهی روشن و هموار بهره‌مند شویم.

گفتنی است؛ چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته UNWTO از روز گذشته با حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همدان آغاز به کار کرد و تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.