صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رشته جغرافیای سیاسی قابلیت‌های منحصر به فردی در اداره بهینه کشور دارد

دبیر انجمن علمی دانشجویی جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس:

رشته جغرافیای سیاسی قابلیت‌های منحصر به فردی در اداره بهینه کشور دارد

دبیر انجمن علمی دانشجویی جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت رشته جغرافیای سیاسی گفت: این رشته به عنوان علم مدیریت و سازماندهی سیاسی فضا، دارای قابلیت های منحصر به فردی در اداره بهینه کشور است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عهدیه آتشی، دبیر انجمن علمی دانشجویی جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در اولین کنفرانس علمی دانشجویی جغرافیای سیاسی در سخنانی با اشاره به اهمیت رشته جغرافیای سیاسی گفت: این رشته به عنوان علم مدیریت و سازماندهی سیاسی فضا، دارای قابلیت های منحصر به فردی در اداره بهینه کشور است.

وی افزود: با این حال به دلیل نوپا بودن جغرافیای سیاسی در ایران از سویی و عدم شکوفایی قابلیت های کاربردی این رشته از سوی دیگر، بسیاری از مدیران و دست اندرکاران سطوح مختلف اجرایی کشور شناخت کمی از قابلیت های این رشته پرکاربرد دارند. 

آتشی ادامه داد: در این کنفرانس تلاش شد با مروری گذرا بر بخش هایی از ابعاد مطالعاتی رشته، کاربردها و قابلیت های آن بیان شود.  همچنین دبیرخانه کنفرانس، ۶ محور را به عنوان محورهای اصلی و پایه ای در شناساندن قابلیت های رشته در اداره بهینه کشور، تدوین کرده و هر سه ماه یکبار کنفرانسی با همین عنوان برگزار خواهد شد.

همچنین دکتر محمد حافظ نیا استاد و مدیر گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در این کنفرانس طی سخنانی ضمن تاکید بر تاثیر جغرافیای سیاسی بر مدیریت صحیح کشور اظهار کرد: هیچ فضای جغرافیایی بدون سازه مدیریتی موجود نیست و این اصلی پایدار و ثابت در جغرافیای سیاسی است.

وی اضافه کرد: در تمام سازه های جغرافیایی مسکون، یک سازه انسانی وجود دارد و سازه انسانی مجموعه ای از انسان ها است که به صورت همبسته دارای هویت و ساختار اجتماعی و کارکرد در فضای جغرافیایی هستند.

حافظ نیا سازه های انسانی را در سرنوشت سیاسی انسان ها موثر دانست و گفت: سازه های مدیریتی جدا از سازه های سیاسی نیستند و ما باید سیاست را کنار گذاشته و به مدیریت سیاسی توجه ویژه کنیم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: برای فرهیختگان همیشه سوال بوده است که سیاستمداران و بازیگران قدرت باید کشور را اداره کنند یا مدیران سیاسی؟ در حقیقت سیاست مداری که علم مدیریت سیاسی ندارد، توانایی مدیریت کشور را ندارد، و ما ناچار هستیم از مدیر سیاسی فضای جغرافیایی برای اداره کشور صحبت کنیم نه یک سیاست مدار تنها آشنا با سیاست. 

وی ادامه داد: در فضای سیاسی این روز ها کمبود یک مدیر سیاسی محسوس است و گانگسترهای امروزه  قدرت سیاسی کشور ما لزوما یک مدیر سیاسی خوب نیستند و تداوم این امر سبب جهان سوم ماندن ایران می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، اولین کنفرانس علمی دانشجویی جفرافیای سیاسی با محوریت قابلیت های رشته جغرافیای سیاسی در اداره بهینه کشور در دانشکده علوم انسانی تربیت مدرس برگزار و در حاشیه این کنفرانس علمی از فرهیختگان و دانش آموختگان برتر جغرافیای سیاسی تقدیر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.