صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید انصارالله بر توقف پیشروی ائتلاف عربی در الحدیده/ گوترش از ادامه جنگ نگران است
تاکید انصارالله بر توقف پیشروی ائتلاف عربی در الحدیده/ گوترش از ادامه جنگ نگران است

تاکید انصارالله بر توقف پیشروی ائتلاف عربی در الحدیده/ گوترش از ادامه جنگ نگران است

انصارالله یمن اعلام کرد حملات گسترده‌ نیروها تحت حمایت ائتلاف سعودی – اماراتی را ناکام گذاشته و پیشروی آنها به سمت بندر الحدیده را متوقف کرده است. این در حالی است که درگیری‌ها در حومه این شهر ادامه دارد و سازمان ملل نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار آن در صورت نابودی این بندر هشدار داد.

انصارالله

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری الجزیره، یک منبع نظامی یمنی گفت: نیروهای انصارالله در ۲۴ ساعت گذشته توانستند حمله ائتلاف عربی و نیروهای دولت مستعفی یمن را که از قسمت جنوبی به سمت مرکز شهر الحدیده آغاز شده بود، متوقف کنند.

نیروهای یمنی با پوشش حملات هوایی گسترده ائتلاف عربی از جمله بالگردهای آپاچی عربستان، تلاش کردند از مسیر ساحلی به سمت بندر الحدیده پیشروی کنند که ۸۰ درصد واردات غذایی و کمک‌های بین‌المللی به یمن از راه این بندر صورت می‌گیرد.

منابع یمنی می‌گویند تلاش‌ها برای قطع این شریان حیاتی انصارالله و تصرف شهر استراتژیک الحدیده با مقاومت شدید این گروه مواجه شده است.انصارالله با مقاومت در مقابل نیروهای متجاوز توانست بیمارستان ۲۲ مه را که در شرق الحدیده قرار دارد و در روزهای گذشته به دست متجاوزان افتاده بود، پس بگیرند.

یک روزنامه‌نگار یمنی نیز از اوضاع بد انسانی الحدیده و قطع کامل اینترنت در این شهر خبر داد.

پیش‌تر محمد البخیتی، از رهبران انصارالله گفته بود: درگیری‌ها خارج از الحدیده است و برخی مواضع در حومه شهر به کنترل نیروهای مهاجم در آمده است.

منابع موجود در بیمارستان الحدیده گفتند: در درگیری‌های روز دوشنبه در برخی از محورهای الحدیده ۳۲ تن از نیروهای مستعفی و هفت تن غیرنظامی در حومه‌های جنوبی کشته شدند و به این ترتیب شمار کشته‌ها از اوایل ماه میلادی جاری به حدود ۶۰۰ تن رسیده است.

در عدن هم منابع پزشکی گفتند، ظرفیت بیمارستان‌های به خاطر سرازیر شدن شمار کثیری از زخمی‌ها پر شده است.

ائتلاف عربیبه دنبال کنترل بر بندر الحدیده با هدف قطع شریان اصلی امداد رسانی به انصارالله و مجبور کردن آنها برای نشستن بر سر میز مذاکره است. سخنگوی این ائتلاف تصریح کرد که نیروهای یمنی از جنوب، جنوب شرقی و شمال شرقی این شهر را محاصره کردند.

در این راستا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: نابودی بندر الحدیده یک فاجعه خواهد بود. هشدارهای گوترش در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی هم هشدار می‌دهند که درگیری در الحدیده جان ۱۴ میلیون یمنی را به خطر می‌اندازد، زیرا بیشتر واردات غذایی از طریق این بندر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.