صفحه اصلی / استان ها / فارس / شیراز موفق‌ترین شهر در حمل و نقل عمومی است
شیراز موفق‌ترین شهر در حمل و نقل عمومی است

قائم مقام شهردار شیراز مدعی شد:

شیراز موفق‌ترین شهر در حمل و نقل عمومی است

‌قائم مقام شهردار شیراز مدعی است که شیراز موفق‌ترین کلانشهر در زمینه حمل و نقل عمومی و الگویی برای سایر کلانشهرهاست.

جلسه

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، ارزانی که در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز سخن می‌گفت، با اشاره به اضافه شدن ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید به بخش حمل و نقل مسافر دورنشهری شیراز، مدعی شد که اتوبوسرانی شیراز به لحاظ تعداد اتوبوس، امکانات و تجهیزات، نظم در ارائه خدمات و رعایت سرفاصله حرکت اتوبوس بین شهرهای ایران سرآمد است‌.

وی گسترش خطوط اتوبوسرانی در مناطق کمتر برخوردار شهر را ضروری دانست و افزود: توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سطح شهر منجر به افزایش رضایت شهروندان از خدمات ارائه شده می شود‌.

قائم مقام شهردار شیراز با بیان اینکه رییس جدید سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر مدیری باتجربه و شناخته شده در این حوزه است و خاطرنشان کرد: مهندس ناصری مدیر پیشین این سازمان نیز به علت فعالیت در پست های مختلف حوزه حمل و نقل دارای بینش و تجربه بالا است، از این رو وی به عنوان مشاور شهردار در زمینه حمل و نقل فعالیت خود را در مجموعه مدیریت شهری ادامه می دهد‌.

همچنین در این آیین رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حمل و نقل به علت ارتباط مستقیمی که با شهروندان دارد؛ به عنوان پیشانی شهرداری محسوب می شود و مجموعه مدیریت شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشد‌.

دکتر قائدی هوشمندسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، خرید اتوبوس های برقی و ساماندهی ایستگاه ها و خطوط اتوبوسرانی را از جمله برنامه های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز دانست و خاطرنشان کرد: به منظور بهبود خدمات رسانی در این حوزه الزامی است که طرح جامع حمل و نقل شیراز تکمیل و براساس آن هم‌پوشانی خطوط، سرفاصله ها و … اصلاح شود.

وی خطاب به مدیران حوزه حمل و نقل تاکید کرد: اگر خواستار استفاده و استقبال شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی هستیم باید در ابتدا زیرساخت های مناسب این حوزه که امنیت، نظم و رفاه را برای آنها به ارمغان می‌آورد، فراهم کنیم‌.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز راه اندازی تاکسی آنلاین، توسعه پرداخت الکترونیکی برای حل مشکل پول خرد، ارائه تسهیلات به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و تکریم بیش از پیش آنها را از مهمترین انتظارات شورای اسلامی شهر شیراز از مهندس حسن شاهی رییس جدید سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر دانست‌.

نماینده شورای شهر در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: مهمترین دغدغه برنامه ریزان شهری، دستیابی به عدالت اجتماعی در توزیع منابع و اجرای رویه های مرتبط با شهروندان است و شهرداری به عنوان نهادی که مسئولیت اداره و ساماندهی شهر را بر عهده دارد باید به مفهوم توسعه عدالت اجتماعی در مسایل شهری توجه ویژه داشته باشد‌.

لیلا دودمان خطاب به رییس جدید سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز تاکید کرد: انتظار ما از مهندس حسن شاهی این است که با فراهم آوردن زمینه های استفاده معلولان و جانبازان از وسایل حمل و نقل عمومی به شیرازی بیندیشد که نمونه ای ایده آل برای توسعه عدالت محور و الگوی حضور معلولان در سطح شهر باشد و بتوانیم با در پیش گرفتن این رویکرد الگوی سایر شهرها در زمینه دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات شهری باشیم.

این عضو شورای شهر خواستار توجه جدی به ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی تمامی پروژه ها و نگرش یکپارچه به مدیریت حمل و نقل شهری شد و افزود: بسیاری از پروژه های ترافیکی، پروژه هایی برگشت ناپذیر هستند و پس از شکل گیری آنها، هویت شهر تحت تاثیر قرار گرفته و سمت و سوی توسعه شهری تغییر می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز گفت: با توسعه زیرساخت های ناوگان اتوبوسرانی، راه اندازی تاکسی آنلاین، فراهم کردن زمینه های استفاده بیشتر شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و … جانی تازه به حوزه حمل و نقل عمومی شیراز بخشیده می شود.  

زوربخش، تلاش جهت خصوصی سازی ناوگان اتوبوسرانی، تدوین سیاست ها و بسته های تشویقی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و … را از اقدامات رییس پیشین سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر اعلام و اضافه کرد: مجموع این اقدامات منجر به این شده است که امروز وضعیت حمل و نقل عمومی در شیراز مناسب باشد‌.

در این آیین، مسعود حسن شاهی به عنوان رییس جدید سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز معرفی و ضمن قدردانی از حمیدرضا ناصری، او به عنوان مشاور شهردار شیراز در حوزه حمل و نقل و ترافیک منصوب شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.