صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / رمز موفقیت شریعتمداری در چیست؟
رمز موفقیت شریعتمداری در چیست؟

رمز موفقیت شریعتمداری در چیست؟

یک فعال حوزه کار می‌گوید: بین افزایش ۱۴ درصدی حداقل مزد کارگران و تورم امسال فاصله بسیاری هست و ارزش حقوقی که امروز کارگران می‌گیرند به نصف رسیده است.

نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمانهای مردم نهاد

رحمت اله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، دیدار وزیر کار با تشکل‌های کارگری کارفرمایی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: موفقیت وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سایه سه‌جانبه‌گرایی محقق می‌شود و او نسبت به حوزه کار و تعاون شناخت خوبی دارد، بنابراین می‌توان امیدوار بود که با حضور وی بسیاری از چالش‌های حوزه کار و موانع پیشرفت تعاون برطرف شود.

وی ادامه داد: بحث و تبادل نظر با شرکای اجتماعی و استفاده از ظرفیتها و تجارب تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و کانون‌ بازنشستگان، وزیر کار را در اتخاذ بهترین تصمیمات کمک خواهد کرد.

پورموسی با تاکید برعقب ماندگی‌های مزدی کارگران از سالهای دور، گفت: شخصا معتقدم فاصله‌ای که گفته می‌شود بین حداقل حقوق کارگران و سبد هزینه معیشت خانوارهای کارگری وجود دارد بیشتر از ۸۰۰ هزار تومان است چون همین حالا حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند با درنظر گرفتن کرایه خانه، هزینه آب و برق و گاز وهزینه‌های تحصیل و ایاب و ذهاب به اندازه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد و وضع معیشتی کارگران و بازنشستگان برهیچ کسی پوشیده نیست.

به گفته وی، با توجه به سه برابر شدن قیمت بسیاری از اجناس نسبت به شش ماه گذشته طبیعی است که دستمزدی که سال گذشته در شورای عالی کار برای کارگران به تصویب رسیده ارزش خود را از دست داده است و با توجه به فاصله بسیاری که بین افزایش ۱۴ درصدی حداقل مزد و تورم امسال دیده می‌شود ضروری است تا برای ترمیم مزد و سبد معیشت کارگران اقدام عاجل صورت گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیشتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل جلسه شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد و گفت که امکان ترمیم دستمزد کارگران براساس شرایط کنونی وجود دارد.او عقب‌ماندگی مزد کارگران را تایید کرد اما گفت که فاصله ۸۰۰ هزار تومانی مزد کارگران با سبد هزینه معیشت باید بررسی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.