صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / دولت در سال جاری بیش از یک میلیون شغل ایجاد می کند
دولت در سال جاری بیش از یک میلیون شغل ایجاد می کند

معاونت برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

دولت در سال جاری بیش از یک میلیون شغل ایجاد می کند

معاونت برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : امسال در بحث بودجه در قالب تبصره 18 به بحث بیکاری و اشتغال نگاه ویژه ای شد و دولت در نظر دارد امسال بیش از 1 میلیون و 30 هزار شغل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار کسب و کار،هومن نجاتی-علی شهریارپور روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اعتبارات استان در سال جاری گفت: کل اعنبار اختصاص داده شده به استان رقمی در حدود ۸۲۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال های گذشته ۸/۱ درصد رشد داشته است.
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، بهداشت و درمان و آموزش دارد که برای بهره برداری از این ظرفیت ها باید زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود چراکه مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری پروژه های دولتی در رشد و توسعه تاثیر بسیار زیادی دارد.
شهریارپور در ادامه با اشاره به طرح بودجه ریزی عملیاتی گفت: طرح بودجه ریزی عملیاتی با اولویت در سطح استان ها در ۲۴ استان کشور آغاز شده و تا پایان سال جاری تمامی دستگاه های اجرایی استان از طرح برنامه ریزی عملیاتی برخوردار می شوند.
معاونت برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به پروژه های نیمه تمام دولتی گفت: در حال حاضر یکهزار پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که در این زمینه تلاش شد در توزیع اعتبارات روند بهتری در تکمیل این پروژه ها داشته باشیم.
وی افزود: راهکار مناسب و منطقی برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام دولتی، مشارکت و همکاری بخش خصوصی است چراکه اعتبارات دولتی توان تکمیل پروژه های نیمه تمام را ندارد.
شهریارپور با اشاره به تلاش دولت در بحث کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال گفت: امسال در بحث بودجه در قالب تبصره ۱۸ به بحث بیکاری و اشتغال نگاه ویژه ای شد و دولت در نظر دارد امسال بیش از ۱ میلیون و ۳۰ هزار شغل ایجاد کند.
در ادامه علیرضا شجاعی معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به برنامه های حوزه برنامه ریزی استان گفت: رصد و برنامه ریزی برنامه ششم توسعه در استان، اتمام مطالعات طرح آمایش سرزمینی،تهیه اسناد توسعه اقتصادی ۹ شهرستان استان که مرحله تدوین انجام شده و در حال تطبیق با اسناد بالادستی هستیم، مطالعات سرمایه گذاری و اشتغال و تحلیل هایی برای عرضه و تقاضای نیروی کار، مطالعات توسعه روستایی با محویت سازمان برنامه و بودجه از جمله اقدامات در حوزه برنامه ریزی بوده است.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات حوزه برنامه ریزی شناسایی و واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی می باشد که در این زمینه ۱۵۰ پروژه شناسایی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی می باشد .
شجاعی با اشاره به جمعیت بیکار استان گفت: در حال حاضر گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بیشترین جمعیت بیکاران استان را شامل می شود.
معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به افزایش متقاضیان کار در میان بانوان استان گفت: در حال حاضر در استان ۱۴ هزار بیکار خانم وجود دارد که از این تعداد ۸ هزار نفر دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشند.

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.