صفحه اصلی / سرخط خبرها / در چارچوب قوانین کشور در زمینه FATF حرکت خواهیم کرد
در چارچوب قوانین کشور در زمینه FATF حرکت خواهیم کرد

قاسمی:

در چارچوب قوانین کشور در زمینه FATF حرکت خواهیم کرد

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه آغاز شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنان پاسخ گفت.

قاسمی در ابتدا موفقیت‌های کاروان پارالمپیکی و کسب رتبه سوم در بازی‌های آسیایی را تبریک گفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی در پاسخ به سوالی درباره سوریه گفت: قطعا ایران بر اساس درخواست دولت سوریه حضور دارد و کمک به مبارزه با تروریسم مسئله مهمی است، برنامه ما حضور بخش خصوصی و بنگاه‌های صنعتی و تجاری و فناوری خصوصی در بازسازی سوریه است. امیداوریم شرایط برای کار زودتر فراهم شود. امیدواریم بخش خصوصی ایران در این بخش نیز حضور داشته و به مردم سوریه کمک کند.

قاسمی ادامه داد: سیاست ایران نسبت به همسایگان روشن است، مواضع ما در خصوص همه کشورها و کشورهای حاشیه خلیج فارس بارها تکرار شده و این سیاست در صورت شکل گیری زمینه‌ها، می‌تواند عملی شود. در حالی که شرایط فراهم شود همکاری‌های کشورهای منطقه می‌تواند تاثیر بسزایی در صلح و ثبات منطقه داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره FATF گفت: در خصوص FATF در هفته‌های اخیر صحبت زیادی شده است. قطعا این موضوع در جهت منافع ایران و سیاست اقتصاد خارجی ایران است و دارای مزایای بسیاری است و با در نظر داشتن مجموع قوانین و چارچوب‌های جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت خواهیم کرد و قطعا سودمندی این کار بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در پی بروز واقعه تلخ و متهم شدن یکی از دیپلماتهای ایران بر اثر توطئه معاندین روابط ایران و اروپا خصوصا در مقطع حساسی که ایران و اروپا پس از خروج امریکا از برجام، وارد تعاملات تازه‌ای شده‌اند، ایران در تماس کامل با این طرف‌ها است و امیدواریم هرچه زودتر بی‌گناهی دیپلمات ما اثبات شود و بازگردد. ولی دلیل نمی‌شود اقدامات خود در این خصوص را ریز به ریز اعلام کنیم. در زمان لازم و مناسب اقدامات خود را ریز به ریز اعلام می‌کنیم. متاسفانه گروه‌هایی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه علاقه‌مند به افشای اقدامات ایران هستند که کاری غلط و خلاف منافع ایران است.

قاسمی افزود: مداخله آمریکا بدون مجوز دولت سوریه، کاری خلاف و غیرقانونی است و خلاف همه موازین بین‌المللی است و ایالات متحده باید سریعا از هرگونه اقدام درون سوریه اجتناب کرده و آن را متوقف کند. با شناختی که از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا داریم، واشنگتن در جهت بی‌ثباتی و ناامنی و کمک به تروریست‌ها اقدام خواهد کرد، تروریست‌هایی که تا حد زیادی تاکنون شکست خورده هستند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.