صفحه اصلی / سرخط خبرها / جوانی و بی‌تجربگی بر کار دختران بسکتبالیست در المپیک بوینس آیرس تاثیر گذاشت
جوانی و بی‌تجربگی بر کار دختران بسکتبالیست در المپیک بوینس آیرس تاثیر گذاشت

جوانی و بی‌تجربگی بر کار دختران بسکتبالیست در المپیک بوینس آیرس تاثیر گذاشت

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال می‌گوید با تمام شدن رویدادهای تیم‌های ملی، آمادگی بازیکنان در لیگ حفظ می‌شود.

 

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر ۱۸ سال در المپیک آرژانتین گفت: بازیکنان تیم جوان بودند و به تجربه بیشتری نیاز دارند، خصوصا در بسکتبال سه نفره که هیجانی است و چون پر سرو صدا و با موزیک برگزار می‌شود، جو را به هم می ریزد.  بازیکنان در ایران این تجربه را نداشتند که با موزیک کار کنند، به همین دلیل جو مسابقات آنها را گرفت.  علاوه بر این جوانی و بی تجربگی مسلما بر عملکرشان تاثیر گذار بود به همین دلیل بازی اولشان را اینگونه از دست دادند. البته تیم مجارستان  بسیار سرحال، با تجربه و قوی کار کرد و اصلا به ۱۸ سال نمی‌خورد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، او در ادامه افزود: تیم ما رفته رفته بهتر شد و  مقابل رومانی که از تیم‌های خوب اروپا است،  بهتر کار کرد.  همچنین در بازی با چین که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد با اختلاف دو امتیاز باخت که اگر بازیکنان کمی همت می‌کردند و اشتباهات کمتری داشتند حتی می‌توانستند برنده بازی باشند.

شجاعی با بیان اینکه تیم های همگروه ایران موفق شدند به جمع چهار تیم برتر صعود کنند، ادامه داد: تیم‌های همگروه ایران قوی بودند و انتظار صعود نداشتیم اما اگر در گروه ضعیف تری بودیم می‌توانستیم به برد هم دست پیدا کنیم. اما به هر حال بازیکنان رفته رفته خود را پیدا و به جز بازی اول در سایر دیدارهایشان خوب کار کردند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد برنامه‌های فدراسیون در سال ۲۰۱۹ گفت: بر اساس رویدادهای فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) برنامه ریزی می‌کنیم اما هنوز برنامه ای اعلام نشده است. وقتی رویدادی نداریم مجبوریم مسابقه‌های دوستانه و چهارجانبه برگزار کنیم و در صدد انجام چنین برنامه‌هایی هستیم.

او در پاسخ به این سوال که با تمام شدن مسابقه‌های تیم‌های ملی باز هم اردویی برای حفظ هماهنگی‌ بازیکنان برگزار می‌شود یا خیر، بیان کرد: تامین همزمان تمام تیم‌های ملی‌مان امکان پذیر نیست، چیزی حدود ۸ تا ۱۰ تیم ملی داریم و نمی‌توان بی هدف برنامه ریزی انجام داد. لیگ را برای این می گذاریم که بازیکن آماده باشد، چون کار لیگ بازیکن سازی و آماده نگه داشتن آنها برای تیم ملی است. در مورد هماهنگی هم اگر فیبا برنامه‌ای به ما بدهد بر اساس آن اردو برگزار می‌کنیم. در حال حاضر هم به دنبال برگزاری مسابقات چهار جانبه و رویدادهای مختلف هستیم.

شجاعی به برنامه‌های مختلف فدراسیون برای بسکتبال سه نفره اشاره کرد و گفت: در حال برنامه ریزی  مسابقات بسکتبال سه نفره دانشگاه های جهان هستیم که بهمن ماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود. این مسابقات تمام بازیکنان دانشجوی لیگ و تیم ملی را درگیر می‌کند. علاوه بر این قهرمانی کشور سه نفره را به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کنیم. بنابراین به دنبال اجرای برنامه‌هایی از این دست هستیم در غیر این صورت رنکینگمان پایین می‌آید و نمی‌توانیم  در مسابقات رسمی حضور داشته باشیم.

او در مورد پخش رادیویی مسابقات لیگ برتر بسکتبال بانوان بیان کرد: قرار است پنجشنبه‌ها دو ساعت به پخش لیگ بسکتبال بانوان اختصاص داده شود.

شجاعی در پایان این گفت‌وگو در مورد تیم ملی بسکتبال پنج نفره بانوان گفت: جلساتی را با یک اسپانسر داشتیم و به دنبال برگزاری مسابقه‌ای چهارجانبه با یکی از تیم‌های خوب ترکیه هستیم. فعلا به دلیل وضیعت دلار با مشکلاتی مواجه شدیم که در صورت حل این مشکلات، جذب اسپانسر و هماهنگی تونمنت چهارجانبه خیلی سریع اردوی تیم پنج نفره را هم برگزار می‌کنیم. در نظر داشتیم زمان تورنمنت چهارجانبه  آذر باشد ولی تاریخش چون عقب می افتد احتمالا در دی ماه خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.