صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست‌وزیر چین: به حمایت از سازش صلح‌آمیز در افغانستان ادامه می‌دهیم
نخست‌وزیر چین: به حمایت از سازش صلح‌آمیز در افغانستان ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر چین: به حمایت از سازش صلح‌آمیز در افغانستان ادامه می‌دهیم

نخست وزیر چین در جریان دیدار با مدیر اجرایی دولت افغانستان گفت، دولت پکن به مشارکت در سازش صلح آمیز در افغانستان ادامه می‌دهد و به این کشور در روند بازسازی کمک می‌کند.

کچیانگ نخست‌وزیر چین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این دیدار در حاشیه نشست شورای روسای دولت‌های سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

لی کچیانگ، نخست وزیر چین گفت: پکن به حمایت از اقدامات دولت وحدت ملی افغانستان با هدف تضمین ثبات و امنیت در این کشور ادامه می دهد و در سازش صلح آمیز سیاسی برای این کشور مشارکت دارد که به رهبری مردم افغانستان و توسط خود آنها صورت می‌پذیرد. پکن آماده ادامه ایفای نقشی سازنده در این راستا است.

وی همچنین تاکید کرد که پکن آماده تقویت همکاری در راستای مقابله با تروریسم و ترغیب و پیگیری فرمت سه جانبه همکاری میان چین، پاکستان و افغانستان است.

نخست وزیر چین ادامه داد: پکن امیدوار است که با تمامی ابزاری که در اختیار دارد به بازسازی صلح آمیز افغانستان بپردازد و شرایط زندگی مردم این کشور را بهبود بخشد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت کابل نیز از طرف چینی بابت حمایت از مردم افغان قدردانی کرده و گفت که دولت افغانستان آماده توسعه همکاری با چین در زمینه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و مقابله با ترویسم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.