صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقاد سفیر روسیه از “کمپین ضدروسی” انگلیس

انتقاد سفیر روسیه از “کمپین ضدروسی” انگلیس

سفیر روسیه در انگلیس اظهار کرد، روابط مسکو و انگلیس به دنبال "کمپین ضدروسی خصمانه" دولت انگلیس،به "سطحی بسیار پایین" رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکساندر یاکونکو، سفیر روسیه در انگلیس اتهامات وارد شده علیه مظنونان پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش را مبنی بر این که آنان ماموران اطلاعاتی روسیه بوده‌اند که تحت نام مستعار فعالیت می‌کردند، تکذیب کرد.

سفیر روسیه در کنفرانسی خبری در اقامتگاه رسمی‌اش در لندن گفت، دلیلی وجود ندارد که ادعای آنان مبنی بر اینکه توریست‌های عادی هستند را باور نکنیم.

انگلیس در تحقیقات خود در خصوص پرونده مسمومیت اسکریپال اعلام کرده است که این دو مظنون، مقامات نهاد اطلاعات نظامی روسیه هستند و نام واقعی آن‌ها الکساندر میشکین و آناتولی چپیگا است.

این دو مظنون اما خود را روسلان بوشیرف و الکساندر پتروف معرفی کرده‌اند و گفته‌اند دو دوست هستند که در زمینه مواد غذایی ورزشی کار می‌کنند و برای بازدید از کلیسای سالزبری به این شهر سفر کرده‌اند.

یاکونکو اظهار کرد، گروهی که این تحقیقات را در خصوص پرونده اسکریپال انجام می‌دهد، “روابط بسیار نزدیکی با سرویس‌های ویژه انگلیس” دارد و ابزار ترویج اطلاعات خاصی است.

این دیپلمات روس گفت که نمی‌تواند مدرکی درباره ادعاهایش ارائه دهد ولی روسیه اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار دارد.

او همچنین اظهار کرد که مسکو قربانی “کمپین ضدروسی خصمانه” دولت انگلیس است و آن را کمپینی “هماهنگ‌شده” برای از بین بردن اعتبار روسیه دانست که از سوی رسانه‌های انگلیسی حمایت می‌شود.

یاکونکو خاطرنشان کرد که مظنونان پرونده اسکریپال به طور رسمی هویت خود را در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده و همکاری با سرویس اطلاعات نظامی روسیه را تکذیب کرده‌اند.

این مقام روس تصریح کرد: دلیلی برای اعتماد نکردن به آنان نداریم.

 یاکونکو ادعای اقدام بین‌المللی سرویس اطلاعات نظامی روسیه برای هک کردن کامپیوترها و از جمله سیستم‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی را نیز تکذیب کرد.

وی افزود، روسیه آماده می‌شود تا در روزهای پیش‌رو “سوالات زیادی” را در سازمان منع تسلیحات شیمیایی مطرح کند.

یولیا، دختر اسکریپال که به همراه پدرش مسموم شده بود، در بیانیه‌ای تلویزیونی اظهار کرد که نمی‌خواهد از پیشنهادهای کمک سفارت روسیه استفاده کند.

سفیر روسیه در لندن در این باره گفت: می‌خواهیم شخصا این مساله را بشنویم. سپس بررسی می‌کنیم که او تحت فشار قرار گرفته یا خیر. الان نمی‌شود در این باره نتیجه‌گیری کرد.

این دیپلمات روس افزود: دوست دارم سریع‌تر پایان این داستان را ببینم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.