صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / حضور بانوان در عرصه تولید و کارآفرینی قهرمانانه است
حضور بانوان در عرصه تولید و کارآفرینی قهرمانانه است

مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

حضور بانوان در عرصه تولید و کارآفرینی قهرمانانه است

مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به حمایت این سازمان از بانوان کارآفرین گفت: حضور بانوان در عرصه تولید و کارآفرینی قهرمانانه است.

«پریچهر سلطانی» در جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین صنایع کوچک و شهرک های صنعتی که امروز (شنبه ۲۱ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروزه در دنیا به ما ظلم می شود و آمریکا می خواهد در برابر مقررات جهانی بایسند و در این بین رسالت ما زنان اهمیت دارد و اینکه چگونه می خواهیم نقش خود را در اقتصاد مقاومتی و شعار سال ایفا کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبستان، مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: هدف شورای توسعه تعاون، هم افزایی است تا حلقه ها به هم وصل شود و تولید، کارآفرینی، صادرات و تولید ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: باید کاری کنیم کارآفرینی به معنای واقعی محقق شود و هدف ما این است نقش خود را در این حوزه ایفا کنیم.

سلطانی با اشاره به لزوم تحقق عدالت جنسیتی در بخش های مختلف افزود: یکی از موضوعات در این بحث سهم ۳۰ درصدی بانوان در پست های مدیریتی است که استان قزوین در این حوزه پیشتاز بوده و چندین مدیر زن و بخشدار خانم دارد و این سوال وجود دارد زنان چقدر توانسته اند در حوزه اشتغال و تولید ایفای نقش کنند.

وی به پتانسیل های شهرک های صنعتی اشاره کرده و خواستار استفاده بانوان کارآفرین از فرصت های موجود در این شهرک شد و اعلام کرد: در شرکت شهرک های صنعتی این قول را می دهیم اگر بانوان آمده و وارد حوزه کارآفرینی و تولید شود به جای اینکه ۲۰ درصد پول زمین ابتدا گرفته شود پنج درصد گرفته می شود و هیچ کجا هم به اندازه شهرک های صنعتی زمین به قیمت پایین پیدا نمی شود.

مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در استان قزوین یک هزار و ۳۸۸ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده که ۱۶ نفر خانم هستند و قزوین در این حوزه رتبه هفتم کشوری را دارد.

وی از چاپ کتاب بانوان کارآفرین صنایع کوچک خبر داد و یادآور شد: خانم ها با مراکز قدرت و تصمیم گیری کمتر ارتباط دارند، بنابراین برخی مواقع از مسائلی که در این حوزه وجود دارد، عقب می مانند، خانم ها قهرمانانه به میدان تولید آمدند و از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان می خواهیم که در اولویت قرار گیرند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.