صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی شهید بهشتی به قطع آب، برق و گاز خوابگاه

اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی شهید بهشتی به قطع آب، برق و گاز خوابگاه

خوابگاه

یکی از دانشجویان معترض مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید این مطلب و با اشاره به اینکه از روزهای گذشته سیستم تغذیه، اینترنت و سرویس ایاب و ذهاب خوابگاه دانشجویان دکتری قطع شده است، گفت: از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه تا امروز  آب، برق و گاز خوابگاه شهید رحیمی (ملاصدرا) قطع شده و این شرایط  اوضاع بسیار دشواری برای زندگی دانشجویان ایجاد کرده است.

وی با بیان این مطلب که تنها ۳ روز برای تخلیه کامل خوابگاه فرصت داده‌شده، افزود: دانشجویان خوابگاه شهید بیگ محمدی پس از رایزنی با نمایندگان معاونت دانشجویی دانشگاه از قطعی برق آب و گاز خوابگاه پیشگیری کردند.

این دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بیان کرد: شب گذشته دانشجویان خوابگاه بیگ محمدی برای اینکه از قطعی برق، آب و گاز جلوگیری کنند یک کمد روی کنتور آب قرار دادند و هریک از دانشجویان تا صبح کشیک دادند تا مسولین حراست نتوانند آب را قطع کنند. حتی روز گذشته ساعت ۳ صبح یکی از مسولین حراست با حضور در خوابگاه قصد قطع آب داشت که با مقاومت دانشجویان مواجه شد.

این دانشجوی معترض تحصیلات تکمیلی شهید بهشتی با بیان اینکه حدودا سه هفته است که خواستار مذاکره با رییس دانشگاه هستیم ، تاکید کرد: در حال حاضر رییس دانشگاه حاضر به هیچ گونه مذاکره نیست و اکنون دفتر ریاست دانشگاه تحت تدابیر شدید حراست است .

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان معترض در ساختمان مرکزی و مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده‌اند و توانسته‌اند تا لابی ساختمان ورود پیدا کنند که این اعتراض منجر به درگیری فیزیکی با مسئولان شد که این امر منجر به مصدومیت ۳ دانشجو و انتقال آنها به بیمارستان بوسیله اوژانس شد.

این دانشجوی معترض تحصیلات تکمیلی شهید بهشتی در پایان یادآورشد: تجمع دانشجویان معترض از ساعت ۱۰ صبح امروز شروع شد و تاکنون ۱۰۰ نفر از دانشجویان مقابل ساختمان تجمع کرده‌اند که تا این لحظه ریاست دانشگاه به هیچ عنوان پاسخی به دانشجویان معترض نداده است.

به گزارش کسب و کار نیوز،جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ساکن در خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به “ارسال پیامک تخلیه خوابگاهها تا اول شهریور ماه”، اعتراض کردند.
 
در تاریخ ۲۱ شهریور ماه جاری دومین پیامک تخلیه به دانشجویان ارسال شد که با حضور دانشجویان و اعتراض به این تصمیم، قرار به جلسه با حضور رئیس دانشگاه در روز یکشنبه ۲۵ شهریور گذاشته شد. در جلسه قرار شد هزینه خوابگاه از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان بدون تغذیه و ایاب و ذهاب برسد .
 
پس از اطلاع مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت دانشجویان دوره دکتری رزیدنت علوم پزشکی شهید بهشتی، با افزایش ۵۰۰ درصدی هزینه خوابگاه مخالفت و اعلام شد که افزایش هزینه بیش از ۲۰۰ هزار تومان غیرقانونی است. پس از اعلام نظر وزارتخانه، امیر حسین حکیمیان مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور در خوابگاه شهید رحیمی در حضور چند نفر از ساکنان قول داد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند در خوابگاه بمانند.  پس از این جلسه ناگهان دانشجویان با پیشنهاد جابجایی به یک خوابگاه استیجاری مشارکتی متعلق به معاونت بین‌الملل دانشگاه مواجه شدند. درحالی‌که ظرفیت آن خوابگاه ۴۸ نفر بود که با تصمیم مسئولان ظرفیت آن به ۷۰ نفر رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.