صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / اعتماد ملی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و اندیشه امام (ره) گام برمی‌دارد

اعتماد ملی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و اندیشه امام (ره) گام برمی‌دارد

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پس از برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی جدید این حزب و انتخاب ارکان رسمی بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«نگاهی گذرا به تاریخ تحزب در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نمایشگاهی از توفیقات مقطعی و ناکامی‌های دنباله‌دار احزاب است. بررسی چرایی این ماجرای تلخ تحقیقا از حوصله این مقال فراتر است و باید در جایگاهی شایسته به فراخور ارزش علمی و تاریخی‌اش بررسی شود.

حزب اعتماد ملی در برهه‌ای از تاریخ انقلاب شکل گرفت که سپهر سیاسی و تشکیلاتی ایران دچار تلاطم و تغییر بود. اختلاف‌نظر‌های گسترده در منظومه تعاملات اصلاح‌طلبانه در فرآیند انتخابات ۸۴ و نیاز فراگیری که به درانداختن طرحی نو در عرصه تحزب چهره‌نمایی می‌کرد، باعث شد تا حزب اعتماد ملی با رویکرد ساماندهی به ناهنجاری‌های این ساحت ظهور کند.

هنجارآفرینی‌ها و ساختارسازی‌های حزبی توسط اعتماد ملی آنقدر استحکام نیافته بود که در انتخابات ۸۸ تحت تأثیر التهابات و تشنجات هدفمند و سازماندهی شده مخالفان سیاست‌ورزی قاعده‌مند واقع نشود. وقایع ۸۸ و حوادث پس از آن متاسفانه مدتی فعالیت‌های حزب را به محاق برد و حصر دبیرکل مظلوم آن همراه با توقیف روزنامه اعتماد ملی می‌رفت که تلاش مخالفان این تشکیلات گسترده را به نتیجه برساند. اما هضم و حلم و چاره‌اندیشی‌های نیروهای اصیل و فکور اعتماد ملی مانع از تحقق این امر شد و حزب توانست ققنوس‌وار سر از خاکستر سردی و تشتت برآورده در آستانه انتخابات ۹۲ و تلاش و پویش روزآمد اصلاح‌طلبان مبنی بر حضور موثر در امر تصمیم‌سازی و انتخابگری، نیروهای اعتماد ملی نیز در سراسر کشور فعال شده و در ستادهای کاندیداهای موثر و مورد وفاق به ایفای نقش پرداختند.

رویکرد موثر و تشکیلاتی حزب در این مرحله انگیزه بازسازی و فعالیت حزب در دوره جدید را بیش از پیش افزایش داد. به نحوی که در مدتی کوتاه اکثر دفاتر حزبی در سراسر کشور به ساماندهی نیروهای موجود و جذب اعضای جدید پرداختند. حزب از این مرحله به بعد به صورت جدی در مناسبات و تعاملات سیاسی، ملی و منطقه‌ای وارد شد تا آنجا که در چند انتخابات پس از آن مثل مجلس دهم و شوراهای اسلامی پنجم در کنار دیگر همفکران و همتایان خویش در اردوگاه اصلاحات منشا خدمات و نقش‌آفرینی‌های ماندگاری شد.

حضور نمایندگان حزب اعتماد ملی در مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر تهران و مراکز استان‌های کشور و نیز انتخاب شهردار پاکدست و توانای تهران از میان مجموعه شورای مرکزی حزب تماما حکایت از حضور معنادار و موثر این حزب در منظومه سیاسی و حزبی ایران دارد. در این مسیر البته توفیقات حاصله با مشکلات و مصائب متنوعی نیز همراه بود که برخی از آنها بیرونی و بعضی متاسفانه درون خانوادگی بودند. مشکلات و اختلافاتی که اگر تدبیر دبیرکل محصور و شجاع حزب نبود، چه‌بسا احتمالاً به متلاشی شدن جزب اعتماد ملی منجر می‌شد.

همچنان که گفته شد این مرحله از عمر اعتماد ملی با تدبیر دبیرکل و اعضای فهیم و فکور شورای مرکزی و دیگر اعضا و هواداران حزب و به لطف خداوند با پشت سر گذاشتن دو کنگره در فاصله‌ای کوتاه روند تغییر و تحولات قانونی را طی کرد و اینک اعضای شورای مرکزی حزب انتخاب شده‌اند. شورایی که نام کروبی بر تارک آن می‌درخشد و در اولین جلسه شورا تمامی اعضا به دبیرکلی مجدد مهدی کروبی رأی دادند.

این شورا که امروز اولین جلسه‌اش را در دفتر مرکزی حزب برگزار کرد با رویکرد چابک‌سازی و جوان‌گرایی و نیز استفاده مناسب از ظرفیت زنان و اقوام و مذاهب تشکیل شد و به لطف حق چهره‌های درخشانی از تمامی جوامع هدف در آن حضور دارند.

جلسه امروز البته پس از انتخاب دبیرکل محترم به اتفاق به انتخاب قائم‌مقام – الیاس حضرتی – سخنگو (اسماعیل گرامی‌مقدم) و روسای دفاتر پنجگانه حزب نیز پرداخت و آقایان

– دکتر سیدرضا نوروززاده به عنوان رییس دفتر اقتصادی

– دکتر سیدرحیم ابوالحسنی به عنوان رییس دفتر سیاسی

– دکتر رئوف قادری به عنوان رییس دفتر اجتماعی

– دکتر نصیری قیداری به عنوان رییس دفتر فرهنگی

و دکتر محمد جلیلیان به عنوان رییس دفتر حقوقی برگزیده شدند.

بدیهی است درخشش حزب و دبیرکل محترمش در عرصه‌های مختلف می‌تواند موضع‌گیری‌های متفاوتی را در پی داشته باشد از جمله مواضع ناپخته و نسنجیده دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و یا سخنان قابل تأمل یکی از روحانیون وابسته به جامعه روحانیت مبارز تهران که اگر برای ایشان مایه فخر و مباهات نباشد که نیست برای تشکل متبوع ایشان اسباب وهن و شرمندگی امروز و فردای تاریخ روحانیت شیعه می‌گردد. شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عزم راسخ بر آن است که کمافی‌السابق در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تفکر و اندیشه امام راحل گام بردارد و برای دستیابی به آن اهداف و آرمان‌هایی در بستر قانون و عمل شفاف سیاسی حامی حقوق سیاسی و اجتماعی ملت ایران باشد.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.