صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک داعشی در عراق به اتهام تلاش برای انفجار هواپیمای اماراتی به اعدام محکوم شد
یک داعشی در عراق به اتهام تلاش برای انفجار هواپیمای اماراتی به اعدام محکوم شد

یک داعشی در عراق به اتهام تلاش برای انفجار هواپیمای اماراتی به اعدام محکوم شد

دادگاهی در عراق حکم اعدام طارق الخیاط یکی از سرکردگان لبنانی داعش را که ارتش آمریکا یک سال پیش به عراق تحویل داده، صادر کرد. او متهم به طرح‌ریزی برای منفجر کردن هواپیمای امارات بر فراز سیدنی است.

داعش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، طارق الخیاط ۴۶ ساله لبنانی اخیرا در برابر دادگاه عراق حاضر شد و اعتراف کرد که مسؤول مالی داعش در رقه بوده است.

الخیاط نحوه پیوستنش به داعش را شرح داد و گفت: لبنان را به مقصد سوریه ترک کرد تا به داعش بپوندد چرا که در لبنان مشکلات زیادی داشت.

او ادامه داد: شهر طرابلس را به همراه همسر و دو فرزندش در سال ۲۰۱۴ ترک کرد و به عنوان مسؤول امور مالی داعش در بخش خالد بن ولید در رقه مشغول به کار شد. او می‌گوید:‌ ماهانه ۴۰ دلار می‌گرفته و در سال ۲۰۱۶ دو فرزندش در سوریه در درگیری‌ها کشته شدند.

الخیاط هرگونه دست داشتنش در توطئه تلاش برای انفجار هواپیمای خطوط هوایی امارات بر فراز سیدنی استرالیا را رد کرد اما ارتش آمریکا ادامه تحقیقات را به ارتش لبنان سپرد و مشخص شد او اعتراف کرده حلقه وصل بین کارشناس مواد منفجره داعش و یکی از برادرانش در استرالیا بوده است.

الخیاط به همراه ۲۱ تن دیگر محاکمه شده است. ارتش آمریکا هشت لبنانی در صفوف داعش را به اداره اطلاعات ارتش لبنان تحویل داده که توسط نیروهای کرد سوریه بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.