صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / یوسف زاده: از عملکرد بچه‌ها راضی‌ام/ محمدیان: بهترین رکوردم را ثبت کردم

یوسف زاده: از عملکرد بچه‌ها راضی‌ام/ محمدیان: بهترین رکوردم را ثبت کردم

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان گفت: از عملکرد جودوکاران راضی هستم اما در بخش تیمی می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

حاج یوسف زاده

به گزارش کسب و کار نیوز به جاکارتا، محمدرضا حاج یوسف زاده در پایان مسابقات تیمی سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی گفت: در کار تیمی خوب عمل نکردیم زیرا ارنج تیمی ما فوق العاده بود، با محاسباتی که انجام داده بودم باید سه بر دو از سد تیم کره می‌گذشتیم اما نتیجه برعکس رقم خورد و  ورزشکار ما در وزن نخست قبل از اجرای فن حریف دچار مشکل تنفسی شد. در بخش انفرادی تمام نفرات اعزامی به جاکارتا خوب عمل کردند و از تمام آنان راضی هستم. ما توانستیم از هفت وزن شش مدال رنگارنگ کسب کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی خود از  نتایج انفرادی و تیمی بازیکنان  قبل از اعزام به جاکارتا، عنوان کرد: نتایج عالی و در سطح انتظار بود اگر داور روز گذشته با ورزشکار ازبک مهربانانه برخورد نمی‌کرد بدون شک در مدال طلا هت‌تریک می‌کردیم. البته نمی‌خواهم تنها کار داور را برای نتیجه نگرفتن بهانه کنم اما ورزشکاران ما در این دوره به ویژه در بخش انفرادی تمام توان خود را به کار گرفتند.

یوسف زاده با بیان این که برای پیشرفت جودو نابینایان نباید در باد این مدال‌ها خوابید اظهار کرد: برای پیشرفت جودو و عقب نماندن از قافله رقیبان آسیایی از فردا صبح در محل دهکده بازی‌ها تمرینات را آغاز می‌کنم و امیدوارم مسئولان نیز با رفع مشکلات پیش روی این رشته در بخش نابینایان، بتوانند کمک‌های لازم را انجام دهند.

او گفت: از مسئولان محترم خواهشمندم نوع نگاه خود را به جودو نابینایان تغییر دهند زیرا ما نیازمند اردوهای خارجی و برگزاری تمرینات مشترک با تیم‌های قدرتمند هستیم امیدوارم کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: ما باید تیم دوم برای جایگزین کردن ستاره‌ها داشته باشیم و این نیازمند بودجه لازم است. مشکلات اقتصادی کنونی سد راه برطرف کردن این مشکل است و ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در اقلیت هستند و سالن و مکان تمرین برای آنان فراهم نیست. برخی از آنان با جودوکاران سالم تمرین می‌کنند که ممکن است برای جودوکاران نابینا و کم بینا آسیب زا باشد.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: در زمینه برطرف کردن چنین مشکلاتی گفت: در حالی که ما از کمبود بودجه برای تشکیل تیم دوم رنج می بریم لازم است شرایطی فراهم شود تا ورزشکارانی که مشکل بینایی دارند در فدراسیون نابینایان و تیم‌های تحت نظر این فدراسیون جذب شوند و این کار در مورد وحید نوری قهرمان وزن منهای ۹۰ کیلوگرم این دوره از مسابقات به خوبی مثمر ثمر بود. این سیاست در شرایط کنونی در کشورهای ازبکستان و کره جنوبی در حال اجراست.

یوسف زاده در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در کشور پرتغال گفت: در بازگشت به ایران باید نشستی با رییس انجمن جودو و مسئول فنی نابینایان داشته باشیم تا نسبت به شرکت تمام افراد تیم به مسابقات جهانی تصمیم گیری شود. البته فکر کنم تیم ناقص اعزام شود و ما نتوانیم با ترکیب کامل در این بازی‌ها شرکت کنیم.

ورزشکارات رشته جودو نابینایان و کم بینایان ایران با هدایت محمدرضا حاج یوسف زاده در سومین دوره مسابقات پاراآسیایی توانست در بخش تیمی عنوان نایب قهرمانی و در بخش انفرادی نیز ۲ مدال طلا، یک نقره و سه برنز کسب کند.

محمدیان: مدالم را به شهدای حمله تروریستی اهواز تقدیم می‌کنم/ بهترین رکورد ورزشی‌ام را به ثبت رساندم

قهرمان پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا گفت: رقابت خوبی در پرتاب وزنه داشتم و فقط کمی شرایط شرجی آب و هوای جاکارتا اذیتم کرد اما خدا را شکر توانستم بر شرایط جوی غلبه کرده و بهترین رکورد دوران ورزشی ام را اینجا به ثبت برسانم.

سجاد محمدیان که در پرتاب وزنه کلاس F۴۲ با پرتاب ۱۵ متر و ۲۷ سانتیمتر رکورد آسیا را ارتقا داد، اظهار داشت: رکورد بازی‌های پاراآسیایی متعلق به من بود که در اینچئون کره جنوبی ۱۳ متر و ۸۶ سانتیمتر به ثبت رسانده بودم و با زحمات مربی عزیزم اینجا توانستم حدود یک متر و ۵۰ سانتیمتر ارتقا دهم.

وی افزود: در کلاسی که من فعالیت می‌کنم فقط ماده پرتاب وزنه برگزار شد و در پرتاب دیسک هم که تمرین کرده بودم مسابقات برگزار نشد.

ملی پوش ایران در این رقابت‌ها را استارتی برای رقابت‌های جهانی امارات و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دانست و گفت: سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو در رقابت‌های جهانی امارات توزیع می‌شود و من قصد دارم در این مسابقات سهمیه پارالمپیک را کسب کنم.

وی با بیان این مطلب که سختی‌های زیادی کشیده است، اظهار داشت: سختی های زیادی کشیده‌ام اما با برنامه ریزی‌های خوب فدراسیون و برگزاری اردوهای غیر متمرکز و حمایت‌های مالی توانستم مزد زحمات فدرسیون و  مربی‌ام را بدهم. من و مربی‌ام خیلی زحمت کشیدیم و این مدال را به شهدای حادثه تروریستی اهواز و شهید هادی الماسیان که همشهریم بود، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.