صفحه اصلی / دسته بندی نشده / حرکت به سمت شهرهای دانش‌بنیان ضروریست
حرکت به سمت شهرهای دانش‌بنیان ضروریست

معاون عمرانی وزارت کشور:

حرکت به سمت شهرهای دانش‌بنیان ضروریست

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور گفت: حرکت به سمت شهرهای دانش بنیان خصوصا برای کلانشهرها ضروریست .

مهدی جمالی نژاد

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی جمالی‌نژاد پنجشنبه ۱۹ مهر در آئین بهره‌برداری از ۲ ایستگاه قطارشهری و ۱۵۸ دستگاه اتوبوس درونشهری شیراز، با بیان اینکه انتظام بخشی به نظام شهری موجود و توسعه متوازن در شرایط کنونی امری حیاتی است، خاطرنشان کرد: امروزه در نظام شهری با بیماری سندروم کلانشهری مواجه هستیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: مهاجرت از روستا به شهرهای کوچک و بعد به کلانشهرها و مشکلات زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی که این مهاجرت‌ها به دنبال دارد، از مشکلات مهم کشور است .

معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به مشکلات کلان شهرها اعم از ترافیک، آلودگی هوا و معضلات اجتماعی، گفت: در دهه‌های اخیر رویکرد شهرداری‌ها تغییر کرده است و به سمت پذیرش مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی می روند .

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه زیرساخت‌های ترافیکی در کلانشهرها اقدامات زیادی انجام شده است، گفت: در ۹ کلانشهر کشور ۸۴۰ کیلومتر خط ریلی مصوب شده که ۲۹۴ کیلومتر آن با ۱۹۳ ایستگاه در حال بهره برداری و ۲۹۰ کیلومتر دیگر در حال ساخت است .

این مقام مسئول با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ تمام ۲۹۰ کیلومتر باقیمانده از خطوط مترو در حال ساخت کشور تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود، گفت: ۲۵۶ کیلومتر خطوط مترو در دست مطالعه تکمیلی است .

جمالی نژاد گفت: در مجموع کل مسافر سالانه مترو در کلانشهرهای دارای این زیرساخت، ۸۲۴ میلیون نفرسفر و تعداد واگن مترویی فعال ۱۷۳۹ دستگاه است .

او خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ با تکمیل خطوط در حال احداث، تعداد مسافران مترو به ۲ هزار و ۳۳۷ میلیون نفرسفر در سال افزایش یابد .

جمالی‌نژاد گفت: مترو تهران با ۲۰۵ کیلومتر خط در دست بهره برداری و ۱۰۹ ایستگاه بزرگترین شبکه کشور است که ۱۴۳۸ واگن فعال دارد و روزانه ۲۵۰۰ هزار نفرسفر جابه جایی مسافر انجام می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.