صفحه اصلی / استان ها / قم / ۵۳ میلیاردتومانی احتکار و امتناع از عرضه کالا ‌در قم
۵۳ میلیاردتومانی احتکار و امتناع از عرضه کالا ‌در قم

طی یک ماه گذشته صورت گرفته است؛

۵۳ میلیاردتومانی احتکار و امتناع از عرضه کالا ‌در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم گفت: در یک ماه گذشته 53 مورد احتکار، امتناع از عرضه کالا و عدم اعلام موجودی به مبلغ 53 میلیارد تومان در قم گزارش شد.

احتکار

‌به گزارش کسب و کار نیوز، مهرداد غضنفری در حاشیه هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام می شود. ‌بر اساس قانون با هر گونه گران فروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: کالاهای احتکار شده پس از کشف در کمیته و کمیسیون مربوط به تنظیم بازار قیمت‌گذاری و برای استفاده عموم عرضه می شود. ‌کالاهایی که قیمت مصوب دارند اگر بیش از آن فروخته شود و مصادیق گران فروشی باشد، برای فروشنده پرونده تعزیراتی تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر درخواست افزایش قیمت کالا از سوی برخی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان ارائه شد که باید به کمیته ارجاع شود و با نگاه کارشناسی و در حد اختیارات استان تصویب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم بیان کرد: در یک ماه گذشته ۵۳ مورد احتکار،امتناع از عرضه کالا و عدم اعلام موجودی به مبلغ ۵۳ میلیارد تومان در قم گزارش شد. ‌این پرونده ها شامل ۱۷ مورد احتکار، ۱۹ مورد امتناع از عرضه کالا و ۱۷ مورد عدم اعلام موجودی کالاست.

غضنفری عنوان کرد: پیگیری تامین و توزیع لاستیک ناوگان برون شهری و درون شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مصوبات مهم در کارگروه است. ‌در ارتباط با توزیع لاستیک آماری در خصوص ناوگان باری و مسافری برون شهری و نیاز درون شهری از طریق سازمان راهداری ارائه کرده ایم که به تناسب دستگاههای فعال در استان این سهم اتخاذ شد.

معاون استاندار بیان کرد: طبق سهم لاستیک دستگاههای فعال برون شهری را پوشش داده ایم و لاستیک در اختیارشان قرار گرفته است و در گام اول ۱۸۰۰ حلقه لاستیک در قم توزیع شد. ‌در جهت تشویق کامیونداران نیز سهم لاستیک به فعالان حوزه حمل و نقل اختصاص می یابد.

وی افزود: توزیع لاستیک در قم تابع ورودی و توزیع لاستیک در کشور است؛ هر گاه لاستیک وارد شود سهم استان را دریافت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با اقلام غذایی که سهمی برای مناسبت های خاص مقرر می شود، مباشرین تامین و توزیع را مکلف کرده ایم هر تصمیمی که در کارگروه گرفته می شود نتیجه کار را در ۴۸ ساعت بعدی را اعلام کنند تا اگر مشکلی وجود دارد رفع شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.