صفحه اصلی / استان ها / همدان / پیشنهاد میراث فرهنگی درباره «نورمهال»
پیشنهاد میراث فرهنگی درباره «نورمهال»

پیشنهاد میراث فرهنگی درباره «نورمهال»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: در زمینه ساخت‌وساز در تپه نورمهال به کمیته امداد و شهرداری پیشنهاداتی را ارائه دادیم.

عمارت نورمهال

علی مالمیر در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: نخستین پیشنهادی که از سازمان میراث فرهنگی اعلام شد بر این اساس بود که شهرداری زمینی معوض در اختیار شرکت ساخت‌وساز کمیته امداد قرار دهد که زمین آزاد و به پارک تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه عمارت تاریخی نورمهال در تملک شهرداری است، اظهار کرد: مطالبی که شورای اسلامی شهر همدان منتشر کرده مبنی بر تمایل آنها به ارائه زمین معوض به کمیته امداد است.

مالمیر درباره سایر پیشنهادات تصریح کرد: بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه ساخت‌وساز در یکی از جبهه‌های عقب‌تر انجام شود تا چشم‌انداز و منظره پارک از بین نرود چرا که تنها مشکل موجود در این منطقه خراب شدن منظره پارک بوده و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده کمیته‌ای متشکل در سازمان میراث فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی قصد دارد بهترین تصمیم در ارتباط با این ساخت‌وساز اتخاذ شود و تمایل به اجرای پیشنهاد اول یعنی ارائه زمین معوض دارد.

مالمیر درباره قانونی بودن ساخت‌وساز در این منطقه اعلام کرد: در سال ۹۱ این طرح مطرح و هیچ ضابطه‌ای داده نشد تنها موضوعی که بحث شد این بود که این ساختمان با فاصله و به صورت پلکانی ساخته شود.

وی تصریح کرد: هیچ خطری بنای این مکان یعنی عمارت نورمهال را تهدید نمی‌کند و تنها چیزی که مطرح است از بین رفتن چشم‌انداز پارک است.

مالمیر درباره سایت‌موزه میدان امام(ره) شهر همدان نیز اظهار کرد: کاوش و ارائه نقشه این طرح به عهده میراث فرهنگی بوده و اجرای آن از وظایف شهرداری است.

وی در پایان عنوان کرد: در بحث خاکبرداری از این منطقه، به علت وجود آثار تاریخی و حساسیت موجود سازمان میراث ورود کرد اما هیچ تعهدی در اجرا ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.