صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / طرح جامع “بررسی علل خشونت” در استان مرکزی اجرا می شود
طرح جامع “بررسی علل خشونت” در استان مرکزی اجرا می شود

طرح جامع “بررسی علل خشونت” در استان مرکزی اجرا می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: بر اساس فراخوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با همکاری استانداری در نظر دارد "طرح جامع بررسی علل خشونت در استان مرکزی با تأکید بر ارائه راهکار در جهت کاهش آسیب های منجر به ایراد ضرب و جرح عمدی طی سال های 1391 الی 1396" را اجرایی کند.

خشونت

حجت‌اله درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در راستای اجرای ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و دستورالعمل اجرایی بند (ح)تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۷، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با توجه به تصویب اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه‌ریزی استان، از  کلیه مراکز پژوهشی و فناوری در دستورالعمل ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت “دانشگاه ها، موسسات آموزشی عالی دولتی یا غیردولتی، موسسات پژوهشی یا فناوری دارای مجوز از یکی از مراجع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا مجلس شورای اسلامی و همچنین شرکت‌های دارای تأییدیه دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری ها و اختراعات” در حوزه‌های مرتبط با عناوین پژوهشی مورد نیاز دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: بر اساس این فراخوان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با همکاری استانداری مرکزی در نظر دارد “طرح جامع بررسی علل خشونت در استان مرکزی با تأکید بر ارائه راهکار در جهت کاهش آسیب های منجر به ایراد ضرب و جرح عمدی طی سال های ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۶” را اجرایی  کند.  

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: در جامعه آماری این طرح ویژگی‌های دموگرافیک (سن، جنس، تاهل، تحصیلات، اشتغال، محل سکونت، خاستگاه خانوادگی و غیره) بررسی می شود. اولین جامعه آماری مورد مطالعه، کلیه افراد دستگیر شده در پرونده های نزاع در شهر اراک است و دومین جامعه آماری شهروندان بالای ۱۵ سال که جامعه آماری آنها بر اساس سرشماری سال ۹۵ است.  همچنین محدوده مکانی این تحقیق شهر اراک و محدوده زمانی طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ است.

درودگر گفت: با توجه به آمارهای موجود در سیمای جرایم استان، از ۱۰ اتهام اصلی ۵ مورد آن شقوق مختلف جرایم  خشونت زا در استان مرکزی است که منجر به ایراد ضرب و جرح یا صدمه عمدی شده است . به همین دلیل ضرورت انجام طرح ها و پژوهش‌های دانشگاهی و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی از سوی مجریان طرح از اهداف مهم و اصلی این طرح است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان بیان کرد: علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر از این طرح و دانلود فایل های پیوست به سایت دادگستری کل استان مرکزی به آدرس   http://dadgostari-mr.ir   مراجعه کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.