صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / موافقت بانک مرکزی برای جبران محدودیت‌های ارزی دانشگاه‌ها
موافقت بانک مرکزی برای جبران محدودیت‌های ارزی دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه شریف خبر داد

موافقت بانک مرکزی برای جبران محدودیت‌های ارزی دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه شریف از موافقت بانک مرکزی برای جبران محدودیت‌های ارزی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: هنوز زمان اجرایی شدن آیین‌نامه مرتبط با این موضوع مشخص نیست.

دکتر محمود فتوحی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:متاسفانه هنوز مشکل محدودیت‌های ارزی دانشجویان و پرداخت معادل ریالی آن به دانشگاه‌ها رفع نشده است اما بانک مرکزی در آیین‌نامه‌ای اعلام کرده است که برای سفرهای علمی، خرید مجلات خارجی و سایر تبادلات علمی این حوزه، ارز دولتی تخصیص می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: اگر چه میزان و مبلغ دولتی اختصاص دلار از سوی بانک مرکزی به دانشگاه‌ها اعلام نشده و معلوم نیست این مبلغ به نرخ ۴۲۰۰ اختصاص می‌یابد یا تصمیم جدیدی در این حوزه گرفته خواهد شد، اما این آیین نامه اعلام شده است.

فتوحی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در قالب آیین‌نامه فوق تحت حمایت دولت قرار گرفته و به آنها ارز دولتی اختصاص می‌یابد البته تاکنون مبلغی در این زمینه اختصاص نیافته است.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطرنشان کرد: همراه با ۱۳ دانشگاه سطح یک و برتر، اجرای آیین‌نامه فوق بانک مرکزی را به منظور تخصیص ارز به فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها پیگیری می‌کنیم اما اینکه این امر چه قدر به نتیجه مثبت برسد، مشخص نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.