صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه: طرح ترامپ بیشتر بر امنیت اسرائیل متمرکز است
نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه: طرح ترامپ بیشتر بر امنیت اسرائیل متمرکز است

نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه: طرح ترامپ بیشتر بر امنیت اسرائیل متمرکز است

نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه تاکید کرد که طرح رئیس جمهوری این کشور برای صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بیشتر بر امنیت اسرائیل متمرکز است.

گرینبلات

به گزارش کسب و کار نیوز، جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه در مصاحبه با روزنامه تایمز اسرائیل گفت: طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای صلح میان فلسطین و اسرائیل شامل حل تمامی مسائل اصلی از جمله مساله آوارگان است اما بیشتر به رفع نیازهای امنیتی اسرائیل می‌پردازد. با این حال ما می‌خواهیم درباره فلسطینی‌ها نیز انصاف داشته باشیم.

وی گفت که این طرح شامل ایجاد نظام کنفدرالی میان فلسطینی‌ها و اردن نیست.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپتامبر گفته بود، فرستاده آمریکا و مشاور ترامپ ایجاد نظام کنفدرالی با اردن را به وی پیشنهاد داده بودند اما او این پیشنهاد را رد کرده است.

آمریکا اعلام کرده برای ایجاد طرح جدیدی جهت حل درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تلاش می‌کند. ترامپ اواخر سپتامبر گفت که ظرف دو الی چهار ماه این طرح را اعلام خواهد کرد. وی برای اولین بار تاکید کرده بود که راهکار تشکیل دو کشوری را ترجیح می‌دهد.

فلسطین اخیرا دولت ترامپ را به جانبداری از اسرائیل متهم و تماس‌هایش را با این دولت متوقف کرد. فلسطین معتقد است که آمریکا بعد از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از نقش خود به عنوان میانجگر دور شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.